Május elsejével vonul nyugdíjba Moray Callum, a Ford és Lincoln márkák megjelenését 2014 óta vezető formatervezőként meghatározó dizájner, akinek például az aktuális Mondeo-t, Mustangot, vagy az új Mustang Mach-e villanyautót is köszönhetjük.
Moray Callum karrierje a Chrysler brit részlegénél indult, majd a Peugeot-Citroënnél folytatódott, 1988-tól a Ford tulajdonában lévő Ghia stúdióban dolgozott, majd a Fordhoz került 1995-ben, ahonnan az akkor a Fordhoz kötődő Mazdához távozott, ahonnan 2006-ban tért vissza a detroiti gyártóhoz. 2014-ben vette át a Lincoln és a Ford márkák vezető formatervező pozícióját.
Utóda, Anthony Lo a Renault külső megjelenésért felelős formatervezői pozícióját hagyja ott, április elsején kezd dolgozni Detroitban; egy hónap lesz az átállásra.
A most nyugdíjba vonuló Moray Callum fél életét a Fordnak szentelte
Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
A körülményekhez képest sikeres évet zárt a Ford Magyarországon
A 2020-as esztendőben az új személy- és kishaszongépjármű eladások főként a koronavírus elterjedése után kialakult helyzet miatt 18,5% százalékkal estek vissza Magyarországon, és épphogy túlszárnyalták a 150 ezres összdarabszámot, amely még a 2018-as összpiaci darabszámot is alulmúlja közel 9300 darab gépjárművel. A tavalyi sikeres év iparági eredményekhez a Ford márkakereskedői főleg a haszongépjárművek iránt tapasztalt kimagasló keresletnek köszönhetően 18782 darab gépkocsi értékesítésével járultak hozzá, amely 12,52 százalékos piaci részesedést jelent. A személyautó szegmensben a Ford a harmadik helyen zárt 11741 darab regisztrált személyautóval és 9,1 százalékos piaci részesedéssel a szegmensben köszönhetően annak, hogy a 2020 elején bejelentett hibrid stratégia keretében 14 új hibrid modellt mutattak be Magyarországon.