Drasztikus óraszámcsökkentés: heti másfél óra kémia

Több ezer tanár tiltakozik a természettudományos tantárgyak óraszámának drasztikus csökkentése miatt. Az oktatási tárca honlapján megjelent kerettanterv ugyanis az általános iskolai és gimnáziumi kémiaóraszámot heti másfél, illetve heti két órára csökkentené. Pedagógusok és szakértők szerint ésszerűtlen és társadalmilag is káros lenne a természettudományos tantárgyak visszaszorulása az oktatásban.

MNO
2007. 11. 29. 13:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A Nemzeti Alaptantervet nem hivatalnokok, vagy oktatáspolitikusok csinálják, hanem szakértők, a magyar pedagógia legkiválóbb ismerői állítják össze, ez az ajánlás valóban tartalmazza ezt. Aztán hogy melyik pedagógusközösség és melyik iskola milyen utat jár, azt éppen a lehetőségek szabják meg, maguk döntenek erről” – mondta Hiller István oktatási miniszter azután, hogy több ezer tanár tiltakozik a természettudományos tantárgyak óraszámának csökkentése ellen.

Az oktatási tárca honlapján pár napja olvasható kerettanterv az általános iskolai és gimnáziumi kémia-óraszámot a 7. és 9. évfolyamon heti másfél órára, a 10. évfolyamon pedig heti 2 órára csökkentené. Pedagógusok és szakértők szerint ésszerűtlen és társadalmilag is káros lenne a természettudományos tantárgyak visszaszorulása az oktatásban, ők inkább emelnék az óraszámot. A miniszter szerint ez csak egy javaslat, az iskolák maguk döntenek az óraszámfelosztásról.

(hirtv.hu)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.