Sínen a megállapodás – négy szakszervezet együttműködik a MÁV-val

A MÁV Zrt. menedzsmentje és azon szakszervezetek, amelyek felelősséggel gondolkodnak a MÁV átalakításáról, szombaton aláírták a 2008. évre vonatkozó valamennyi foglalkoztatáspolitikai és bérmegállapodást. A VDSzSz Szolidaritás nem írta alá a megállapodások bérfejlesztésre vonatkozó részét – tudatta Sigulinszki Tibor, a vasúti társaság szóvivője. „Sokat dolgoztunk azon, hogy létrejöhessen a megállapodás, azonban két eleme hiányzik” - mondta Gaskó István.

MNO
2007. 12. 30. 9:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A valamennyi megállapodást aláíró négy szakszervezet (Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, Mozdonyvezetők Szakszervezete, Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, Vasutasok Szakszervezete) és a MÁV Zrt. között létrejött bérmegállapodás szerint az alapbérek átlagosan 6,9 százalékkal növekednek. A munkavállalók által választható béren kívüli juttatások összege éves szinten 250 000 forint/fő mértékre növekedett.

A VDSzSz Szolidaritás azért nem írta alá a bérmegállapodást, mert az alapbérfejlesztés mértékén felül további 10 százalék extra bérfejlesztést követelt a most megalakuló új társaságoknál, amely követelésnek sem jogi, sem gazdasági alapja nincsen.

Mind az öt reprezentatív szakszervezet aláírta a foglalkoztatáspolitikai megállapodást, amely három évre szól és a munkavállalók foglalkoztatás-biztonságának feltételeit, továbbá munkaerő-piaci mobilitásának javítását rögzíti. A heti munkaidő a korábbi megállapodásoktól eltérően nem csökkent 38 óra alá, így a foglalkoztatási feltételek nem változtak a Társaságnál – közölte a szóvivő.

A VDSzSz több hiányosság miatt nem állapodott meg a MÁV-val

Várhatóan január első napjaiban kezdeményez tárgyalást a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz) arról a két hiányosságról, amelyek miatt nem írták alá a MÁV és a többi vasutas szakszervezet között szombaton létrejött megállapodást – mondta Gaskó István, a szakszervezet elnöke vasárnap.

A VDSzSz kifogásolta, hogy a gépészeti szakágat tömörítő MÁV Gépészeti Zrt-nél és a vontatási tevékenységet összefogó MÁV Trakció Zrt.-nél nem teljesítették a 10 százalékos bérfejlesztési követelést. Gaskó István hozzátette: igényt tartanak továbbá „egyfajta részesedésre” a MÁV Cargo privatizációjából. Ebben korábban Kóka János leköszönt gazdasági miniszterrel megállapodtak – jegyezte meg a VDSzSz elnöke. A két új társaság jövő év január elsejétől kezdi meg működését.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.