A valamennyi megállapodást aláíró négy szakszervezet (Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, Mozdonyvezetők Szakszervezete, Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, Vasutasok Szakszervezete) és a MÁV Zrt. között létrejött bérmegállapodás szerint az alapbérek átlagosan 6,9 százalékkal növekednek. A munkavállalók által választható béren kívüli juttatások összege éves szinten 250 000 forint/fő mértékre növekedett.
A VDSzSz Szolidaritás azért nem írta alá a bérmegállapodást, mert az alapbérfejlesztés mértékén felül további 10 százalék extra bérfejlesztést követelt a most megalakuló új társaságoknál, amely követelésnek sem jogi, sem gazdasági alapja nincsen.
Mind az öt reprezentatív szakszervezet aláírta a foglalkoztatáspolitikai megállapodást, amely három évre szól és a munkavállalók foglalkoztatás-biztonságának feltételeit, továbbá munkaerő-piaci mobilitásának javítását rögzíti. A heti munkaidő a korábbi megállapodásoktól eltérően nem csökkent 38 óra alá, így a foglalkoztatási feltételek nem változtak a Társaságnál – közölte a szóvivő.
A VDSzSz több hiányosság miatt nem állapodott meg a MÁV-val
Várhatóan január első napjaiban kezdeményez tárgyalást a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz) arról a két hiányosságról, amelyek miatt nem írták alá a MÁV és a többi vasutas szakszervezet között szombaton létrejött megállapodást – mondta Gaskó István, a szakszervezet elnöke vasárnap.
A VDSzSz kifogásolta, hogy a gépészeti szakágat tömörítő MÁV Gépészeti Zrt-nél és a vontatási tevékenységet összefogó MÁV Trakció Zrt.-nél nem teljesítették a 10 százalékos bérfejlesztési követelést. Gaskó István hozzátette: igényt tartanak továbbá „egyfajta részesedésre” a MÁV Cargo privatizációjából. Ebben korábban Kóka János leköszönt gazdasági miniszterrel megállapodtak – jegyezte meg a VDSzSz elnöke. A két új társaság jövő év január elsejétől kezdi meg működését.
(mti)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.