Sínen a megállapodás – négy szakszervezet együttműködik a MÁV-val

A MÁV Zrt. menedzsmentje és azon szakszervezetek, amelyek felelősséggel gondolkodnak a MÁV átalakításáról, szombaton aláírták a 2008. évre vonatkozó valamennyi foglalkoztatáspolitikai és bérmegállapodást. A VDSzSz Szolidaritás nem írta alá a megállapodások bérfejlesztésre vonatkozó részét – tudatta Sigulinszki Tibor, a vasúti társaság szóvivője. „Sokat dolgoztunk azon, hogy létrejöhessen a megállapodás, azonban két eleme hiányzik” - mondta Gaskó István.

MNO
2007. 12. 30. 9:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A valamennyi megállapodást aláíró négy szakszervezet (Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, Mozdonyvezetők Szakszervezete, Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, Vasutasok Szakszervezete) és a MÁV Zrt. között létrejött bérmegállapodás szerint az alapbérek átlagosan 6,9 százalékkal növekednek. A munkavállalók által választható béren kívüli juttatások összege éves szinten 250 000 forint/fő mértékre növekedett.

A VDSzSz Szolidaritás azért nem írta alá a bérmegállapodást, mert az alapbérfejlesztés mértékén felül további 10 százalék extra bérfejlesztést követelt a most megalakuló új társaságoknál, amely követelésnek sem jogi, sem gazdasági alapja nincsen.

Mind az öt reprezentatív szakszervezet aláírta a foglalkoztatáspolitikai megállapodást, amely három évre szól és a munkavállalók foglalkoztatás-biztonságának feltételeit, továbbá munkaerő-piaci mobilitásának javítását rögzíti. A heti munkaidő a korábbi megállapodásoktól eltérően nem csökkent 38 óra alá, így a foglalkoztatási feltételek nem változtak a Társaságnál – közölte a szóvivő.

A VDSzSz több hiányosság miatt nem állapodott meg a MÁV-val

Várhatóan január első napjaiban kezdeményez tárgyalást a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz) arról a két hiányosságról, amelyek miatt nem írták alá a MÁV és a többi vasutas szakszervezet között szombaton létrejött megállapodást – mondta Gaskó István, a szakszervezet elnöke vasárnap.

A VDSzSz kifogásolta, hogy a gépészeti szakágat tömörítő MÁV Gépészeti Zrt-nél és a vontatási tevékenységet összefogó MÁV Trakció Zrt.-nél nem teljesítették a 10 százalékos bérfejlesztési követelést. Gaskó István hozzátette: igényt tartanak továbbá „egyfajta részesedésre” a MÁV Cargo privatizációjából. Ebben korábban Kóka János leköszönt gazdasági miniszterrel megállapodtak – jegyezte meg a VDSzSz elnöke. A két új társaság jövő év január elsejétől kezdi meg működését.

(mti)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.