„250 ezer megkérdezett magyar állampolgár arra a kérdésre: akarja-e, hogy a parlamenti képviselők megszavazzák a több-biztosítós egészségügyi rendszerrel kapcsolatos jogszabályt hétfőn, 76,3 százalékban nemmel szavazott” – közölte Tarlós István. Hozzátette: a megkérdezettek mindössze 17 százaléka szavazott igennel, és 6-7 százalék nem tudott a kérdésre válaszolni.
Ezek az arányok beszédesek, nem lehet bizonytalanságról beszélni. A politikus úgy vélte, nem nehéz levonni azt a következtetést, „sőt egyéb következtetés le sem vonható, minthogy a magyar társadalom nem akarja a több-biztosítós egészségügyi rendszert”. Ha ennek ellenére a koalíciós többség megszavazza a törvényjavaslatot, akkor "kétségbe vonhatatlan egyértelműséggel" kijelenthető, hogy a magyar társadalom túlnyomó többsége ellen foglal állást.
Elmondta: az ellenzéki párt által az elmúlt egy hétben készíttetett országos felmérés során 250 ezer, az ország különböző pontján élő embert kérdeztek meg telefonon. Arra a kérdésre, hogy melyik cég közreműködésével készült a felmérés, Tarlós István azt mondta: annak, hogy mely cég és mennyiért készítette a felmérést, a lényeghez ennek semmi köze. A költségekről annyit közölt: amennyibe a telefonhívások kerültek. Tarlós István ehhez kapcsolódva közölte: „én viszont roppant kíváncsi lennék arra, hogy mennyibe kerül az SZDSZ-nek ez a népszavazás elleni kampánya óriásplakátokon, médiában, sajtóban”.
Daróczi máshogy értelmezné a közvéleménykutatást
Daróczi Dávid kormányszóvivő Tarlós szavaira reagálva elmondta: az emberek becsapása, ha egy közvélemény-kutatás adatait nem értelmezik helyesen. A védőoltásokról például lehet úgy is kérdezni, hogy vajon szeretik-e az emberek, ha tűvel szurkálják őket. A többség erre biztosan nemet mond, közben azonban mindenki tudja, hogy az oltás őt védi meg a betegségtől – fogalmazott.
A kormányszóvivő úgy látja, hasonló a helyzet most is: rendet kell tenni, hogy végre a páciens legyen a főnök az egészségügyben, és érte dolgozzon orvostól a gyógyszercégig mindenki. Egy dolog változik ugyanis az új, egy biztosítós-több pénztáras rendszerben: a kórházaknak, rendelőknek és a többi szolgáltatónak versenyeznie kell egymással, hogy a beteg úgy érezze, mindent megtettek az ő érdekében – közölte.
(mti)