A Fővárosi Közgyűlés fideszes tagja arra reagált, hogy a Népszabadság pénteki számában megjelent cikk szerint válságstábot hívtak össze a Főpolgármesteri Hivatalban a 4-es metró építésének csúszása miatt, mert a Fővám téri állomás több hónapos késésben lévő építését a BKV fel akarta gyorsítani, a munkálatok kivitelezője, a Hídépítő azonban a feszített ütemtervet nem akarja végrehajtani, és felvetette, hogy kiszáll a metróépítésből. Wintermantel Zsolt szerint ez azt jelenti, hogy újabb határidőcsúszásra lehet számítani, vagy ha új technológiát akarnak bevezetni, akkor az több milliárd forinttal növeli a metró költségvetését.
„Tragikomédia, ami a négyes metró beruházása körül zajlik, csak azt nem tudjuk eldönteni, hogy sírjunk vagy nevessük, hiszen Demszky Gábor főpolgármester és helyettese, Hagyó Miklós szerencsétlenkedése nevetésre ad okot, de nem tehetjük félre azt a tényt, hogy ez a szerencsétlenkedés a mi adóforintjainkból történik” – mondta Wintermantel Zsolt. Hangsúlyozta: Budapest a „hazugság csapdájában vergődik”, Demszky Gábor pedig a saját hazugságai között, hiszen a városvezető időről időre újabb határidőkkel áll elő. 2004 januárjában azt ígérte, hogy 2008 végére épülhet meg a 4-es metró, 2006-ban azt mondta, hogy 2009 végére készülnek majd el, majd idén áprilisban 2010. végi befejezésről, októberben pedig 2011. júniusi átadásról beszélt. Ahogyan haladunk az időben előre, két dolog biztosan borítékolható: később lesz metró és drágább lesz, mint ahogyan Demszky Gábor ígérte – jelentette ki Wintermantel Zsolt, aki szerint ez főként a rossz előkészítés, az előnytelen szerződések és elhibázott tervek eredménye.
A politikus kérdésre válaszolva azt mondta: a Fővám téri állomás esetében előnytelen szerződést kötöttek, ugyanis az építőnek nincs kitűzve pontos határidő a befejezésre, csak akkor kell kötbért fizetnie, ha nem tudja fogadni a fúrópajzsot. Hozzátette: előzetes információk szerint tavasz helyett nyár végén fejezhetik csak be az állomás építését. Mint mondta, a Fővám téri problémák miatt a Szabadság híd felújítása is csúszik majd, és közel negyedmilliárd forinttal kerül többe. Wintermantel Zsolt elmondta, hogy míg az első metrótörvényben 180 milliárd forint szerepelt, most 550 milliárdnál tart a beruházás. Végül azt mondta, hogy a főpolgármesternek és a miniszterelnöknek versenyt kellene kiírni, hogy mi lesz hamarabb, a négyes metró átadása vagy az euró bevezetése.
(MTI)