Egy hétre EP-képviselőkké válhatnak a középiskolás tanulók

Középiskolás tanulók egy hétre EP-képviselőkké válnak, s az igazi parlament munkájához hasonló módon (bizottsági munkával és plenáris ülésen elfogadott határozatokkal) közelítenek meg olyan problémákat, amelyek az Európai Unió polgárait érintik. Erről szól a pénteken kezdődött VI. Európai Parlamenti Modell ülése.

MNO
2008. 02. 29. 11:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megkezdődött a VI. Európai Parlamenti Modell ülése pénteken a fővárosban; a középiskolás diákoknak szervezett program napirendjén a minőségi hírközlés a tömegmédiában, a nemzetközi terrorizmus elleni közös fellépés emberi jogi vonatkozásai és a klímaváltozásra való felkészülés szerepelnek. Horváth Csaba, a főváros oktatásért felelős főpolgármester-helyettese köszöntőjében azt mondta a diákoknak, hogy ők már egy nyitott és szabad világba születtek, s minden esélyük megvan, hogy könnyebben, gyorsabban, messzebbre jussanak. Az ülésen Magyarország következő évtizedének értelmisége vesz részt, akiknek természetes lesz, hogy részt vesznek a közügyek alakításában. Olyasmit tanulhatnak, amire később nagy szükségük lehet, megtanulhatják képviselni mások érdekeit, konstruktív módon tárgyalni, kompromisszumot kötni – vélte.

Szájer József európai parlamenti képviselő arról beszélt, hogy a demokrácia lényege a vita, a különböző nézetek megmutatása, s mindenkinek joga van a véleményét a képviselni. A politikusoknak az is a feladata, hogy a másik fél szempontjait meghallgassák, a jó döntések így születhetnek – tette hozzá. Álláspontja szerint egy-egy ország megítélését nagyban meghatározza az is, hogy politikusai milyen szempontokat vetnek fel egy-egy kérdésben. A „Model European Parliament” elnevezésű nemzetközi projekt egy holland középiskolai tanárnő kezdeményezésére indult, és néhány év alatt nemzetközi méretűvé szélesedett. A modell lényege, hogy középiskolás tanulók egy hétre „EP-képviselőkké” válnak, s az igazi parlament munkájához hasonló módon (bizottsági munkával és plenáris ülésen elfogadott határozatokkal) közelítenek meg olyan problémákat, amelyek az Európai Unió polgárait érintik.

Ahhoz, hogy ezt a munkát jól végezzék, a diákoknak természetesen meg kell ismerniük az európai integráció történetét és intézményeit, az egyes tagállamok és tagjelölt országok sajátosságait, olykor eltérő érdekeit, amihez a magyarországi külügyi képviseletek naprakész és alapos segítséget nyújtanak. Az idei ülés házigazdái a Budapesti Német Iskola, a ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola és a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium. Magyarországon tíz jó hírű gimnázium 110 tanulója vesz részt minden évben a rendezvényen, amelyen minden iskola egy országot képvisel.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.