Nem támogatják a fővárosi polgármesterek a járatritkítást

Nem támogatja a BKV járatritkítási terveit Budapest nyolc kerületének polgármestere, akik kedden sajtótájékoztatón ismertették véleményüket.

MNO
2008. 02. 26. 15:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy Gábor Tamás, az I. kerület fideszes polgármestere elmondta: ha a BKV ritkítaná a várbuszjáratot, az kifejezetten hátrányos lenne például a nyári idegenforgalmi szezonban, mivel a budai Vár alig közelíthető meg más vonalon.

Lovas Pál (Fidesz–KDNP), a XII. kerület alpolgármestere rámutatott, hogy elfogadhatatlanok a paraméterkönyvben leírt tervezett változások, mivel a járatritkítások, az üzemidő-csökkentés és a várakozási idő növelése ellehetetlenítené a hegyvidéken a közlekedést. „Diszkrét bája ennek az egésznek, hogy az előterjesztés attól a Hagyó Miklóstól származik, aki a XII. kerület lakója” – mondta az alpolgármester, majd hozzátette: érdekes, hogy bár sok járatot érint a tervezett változás, de leginkább azokat, amelyek csak a kerületben közlekednek. Ilyen például a fogaskerekű, amely este kilenc óra után nem közlekedne, tehát hétvégenként a hegyre feljutni (a 21-es busz járatait is csökkentik) nem lehet – tette hozzá.

Szabolcs Attila (Fidesz), a XXII. kerület polgármestere elmondta, hogy Budafok-Tétény önkormányzata saját költségen komoly közlekedési tervet dolgozott ki arra, hogy milyen módon lehetne a kerületi közlekedésen javítani. Bizonyos költségeket, például a megállók építését az önkormányzat vállalta volna – tette hozzá, megjegyezve, hogy minderről biztató tárgyalások folytak a BKV-val, ezért „hideg zuhanyként” érte őt a most nyilvánosságra került tervezet. Vannak olyan buszjáratok a kerületben, amelyek munkanapokon és a hét végén csak 120 percenként járnának a paraméterkönyv tervezete szerint – mutatott rá a Szabolcs Attila.

Fotó: Máté Péter


Bús Balázs, Óbuda fideszes polgármestere nem vett részt a közös sajtótájékoztatón, ugyanakkor közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy a tervezett átszervezés az eddiginél sokkal több átszállásra kényszeríti a III. kerület lakóit. A célokkal ellentétben a tervezett változás arra ösztönzi az embereket, hogy inkább személygépkocsival közlekedjenek – áll a közleményben. Bús Balázs üdvözli Dancs Gábornak (SZDSZ), a fővárosi önkormányzat közlekedési tanácsnokának előző napi döntését, miszerint azonnali hatállyal leállítatta a járatritkítások előkészítését.

Kovács Róbert (Fidesz), a X. kerület alpolgármestere elmondta: Kőbányát több járat ritkítása is érinti, hiszen ebben a kerületben két metróvonal is fut, ezeket jelentős mértékben ritkítanák. Érintené Kőbánya közlekedését az is, hogy a gödöllői HÉV a paraméterkönyv változtatása esetén bizonyos időszakokban csak óránként járna. Ugyanezt, vagyis a járatritkítást végig lehet vezetni az összes villamos- és buszjáraton. A leglényegesebb, hogy a 9-es buszból – amely több kerületet is érint – csak minden harmadik járna, ugyanilyen a 95-ös busz is, amelyikből szintén csak minden harmadik közlekedne.

Kovács Péter, a XVI. kerület fideszes polgármestere szerint azért felháborító a BKV paraméterkönyv-tervezete, mert a kerületben fél évvel ezelőtt lépett hatályba a BKV járatátszervezési programja, amelyet féléves egyeztetés előzött meg. „Most nulla egyeztetés után meg akarják szüntetni ezeket a járatokat” – tette hozzá. A 46-os buszjáratot, a cinkotai gimnázium és az Örs vezér tere között közlekedő buszjáratot meg akarják szüntetni, ritkítani akarják a HÉV-et, a kerület egyetlen kötöttpályás közlekedési eszközét – mutatott rá a polgármester.

Derce Tamás, a IV. kerület független polgármestere elmondta, hogy Újpest a járatritkítások tekintetében az egyik legérintettebb terület. „Ez drágább lesz a lakosoknak, a BKV-nak, és hatalmas káoszt fog okozni. Lesznek olyan területek, amelyek ellátatlanul maradnak, és nő az átszállások száma is.” Semmiféle egyeztetés nem volt a kerület és a BKV között – tette hozzá.

Riz Levente (Fidesz), a XVII. kerület polgármestere rámutatott, hogy a kerületben nincsen kötöttpályás közlekedés. A kerületet nagyon rosszul érintené, ha – ahogy a tervekben szerepel – megszüntetnék a 276E jelű buszjáratot – tette hozzá. Megjegyezte, Rákoscsabán este 10 percenként jár a busz, az átszervezéssel 30 percre növekedne a várakozási idő. „Az nem hálózatátszervezés, amikor van két busz, amelyek 7-8 percenként járnak, majd összevonják őket, és az új járat esténként 30 percenként járna. Ez hálózatrombolás” – mondta Riz Levente.

A polgármesterek egyöntetű véleménye szerint a BKV paraméterkönyv-tervezete átgondolatlan, s ha az átszállások száma és a várakozási idő növekedni fog, ez az embereket arra ösztönzi majd, hogy inkább autóval közlekedjenek, mint tömegközlekedéssel.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.