Az IC-k mindenekelőtt azzal nyerhetnek időt, hogy nem állnak meg a közbülső állomásokon. Minden megállás lassítással, az utasok fel- és leszállásával, indulással, majd a menetsebesség fölvételével jár. Ez állomásonként a legpörgőbb esetben is 5-8 percet jelent. Amennyiben – az érintettekkel való megállapodás után – a Rapid IC nem állna meg Kelenföldön, Sárbogárdon, Dombóváron, Sásdon és Szentlőrincen, minimum 25-30 percet lehet nyerni.
További 10-12 percet jelenthet, ha ismét a Déli Pályaudvar lesz az IC-k végállomása, és nem a Keleti. Ezzel a néhány technikai módosítással már 40 percet is nyerhetünk, és nem kerül egy fillérbe sem. A fennmaradó perceket a pálya korszerűsítésével lehetne lefaragni.
A Budapest–Pécs vasútvonal korszerűsítésére még a 2006-os önkormányzati választások előtt Kóka János, akkori gazdasági miniszter tett – be nem váltott – ígéretet. A miniszter azt mondta: a vonalon 100 milliárd forintos beruházás révén már 120-160 kilométeres óránkénti sebességgel is közlekedhetnek a vonatok, így a Budapest–Pécs InterCity járatok menetideje két órán belülire csökkenne.
(baon.hu)