A VDSZSZ követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, továbbá a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ezt utóbb kiegészítették azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által jelzett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a legutóbbi egyeztetés után az MTI-nek elmondta: minden korábbinál lesújtóbb a helyzet, a munkáltató egyáltalán nem mozdul el álláspontjáról.
A szakszervezeti vezető úgy vélekedik, a MÁV valamilyen oknál fogva abban érdekelt, hogy a sztrájkkészültség fennmaradjon. A sztrájk folytatásáról a VDSZSZ kibővített országos választmány március 26-án döntött, a munkabeszüntetés időpontját nem közölték. Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke a legutóbbi tárgyalás után közölte, hogy a VDSZSZ-nek a MÁV Cargo privatizációs bevételére, valamint a kiszervezett cégeknél a többlet 10 százalék béremelésre vonatkozó követelését továbbra sem áll módjában a MÁV-nak teljesíteni, mert ezekre nincs meg a gazdasági fedezet. A mellékvonalakra irányuló követeléssel kapcsolatban Kavalecz Imre hangsúlyozta, hogy a 38-ból 12 mellékvonal esetében május 31-éig közszolgáltatási megrendelés van. A MÁV-nak egyelőre nincs tudomása olyan intézkedésről, amely veszélyeztetheti a személyforgalmat ezeken a mellékvonalakon. Az éves 6,9 százalékos bérfejlesztésen felüli a növekvő inflációt ellentételező további 1,1 százalékos béremeléssel kapcsolatban a MÁV azt az álláspontot képviseli, hogy miután eddig is az OÉT ajánlása mentén folytatták a tárgyalásokat a bérekről, csak abban esetben lehet a tárgyalásokat újrakezdeni ebben a témában, ha az OÉT új ajánlást ad ki – mondta Kavalecz Imre.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.