Ismét nem született megállapodás a MÁV és a VDSZSZ között

Ismét eredménytelenül zárult az egyeztetés a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a szakszervezeti sztrájkkövetelésről csütörtökön. Az egyeztetést június 4-én folytatják.

MNO
2008. 05. 22. 16:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a csütörtöki egyeztetést követően úgy nyilatkozott, továbbra is az a véleményük, hogy meg kellene állapodni. Utalt arra, hogy a sztrájkfelhívásukat nem vonták vissza, ha belátható időn belül – még ebben a hónapban – érdemi eredményt nem sikerül elérni követeléseikben, akkor folytatják a februárban meghirdetett és többször felfüggesztett munkabeszüntetést. Eddig azért vártak a sztrájk folytatásával, mert a kormányban változások történtek, és várják, hogy az új közlekedési miniszter ebben a kérdésben hogyan foglal állást. A VDSZSZ alelnöke hozzátette: „bízunk benne, hogy egyezségre lehet jutni”. Az új közlekedési miniszter eddigi nyilatkozataiból a szakszervezet számára az derül ki, hogy megegyezésre törekszik.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta: továbbra sincs közeledés a felek álláspontja között. A MÁV szerint a sztrájkkövetelések mindegyike teljesíthetetlen. Emlékeztetett arra, hogy két sztrájkkövetelést – a 10 százalékos többlet béremelést a kiszervezett társaságoknál, illetve az 1,1 százalékos bérfejlesztést a növekvő infláció ellentételezésére – a bíróság első fokon jogellenesnek minősítette, a MÁV Cargo privatizációs bevétele még nem folyt be a MÁV Zrt-hez, de ha ez megtörténik, a pénzt hiteltörlesztésre kívánja fordítani a társaság. A döntést a 38 vasúti mellékvonal ügyében az év végéig kitolták, folynak a tárgyalások az érintettekkel – mondta Sigulinszki Tibor.

A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.