Ismét nem született megállapodás a MÁV és a VDSZSZ között

Ismét eredménytelenül zárult az egyeztetés a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a szakszervezeti sztrájkkövetelésről csütörtökön. Az egyeztetést június 4-én folytatják.

MNO
2008. 05. 22. 16:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a csütörtöki egyeztetést követően úgy nyilatkozott, továbbra is az a véleményük, hogy meg kellene állapodni. Utalt arra, hogy a sztrájkfelhívásukat nem vonták vissza, ha belátható időn belül – még ebben a hónapban – érdemi eredményt nem sikerül elérni követeléseikben, akkor folytatják a februárban meghirdetett és többször felfüggesztett munkabeszüntetést. Eddig azért vártak a sztrájk folytatásával, mert a kormányban változások történtek, és várják, hogy az új közlekedési miniszter ebben a kérdésben hogyan foglal állást. A VDSZSZ alelnöke hozzátette: „bízunk benne, hogy egyezségre lehet jutni”. Az új közlekedési miniszter eddigi nyilatkozataiból a szakszervezet számára az derül ki, hogy megegyezésre törekszik.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta: továbbra sincs közeledés a felek álláspontja között. A MÁV szerint a sztrájkkövetelések mindegyike teljesíthetetlen. Emlékeztetett arra, hogy két sztrájkkövetelést – a 10 százalékos többlet béremelést a kiszervezett társaságoknál, illetve az 1,1 százalékos bérfejlesztést a növekvő infláció ellentételezésére – a bíróság első fokon jogellenesnek minősítette, a MÁV Cargo privatizációs bevétele még nem folyt be a MÁV Zrt-hez, de ha ez megtörténik, a pénzt hiteltörlesztésre kívánja fordítani a társaság. A döntést a 38 vasúti mellékvonal ügyében az év végéig kitolták, folynak a tárgyalások az érintettekkel – mondta Sigulinszki Tibor.

A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.