Az egyeztetést követően Csepi Lajos az MTI érdeklődésére elmondta: a két önkormányzat a katonai kiképző bázis területére szerette volna a híd egyik lábát építtetni, ennek érdekében a közlekedési minisztérium levélben fordult a honvédelmi tárcához. Válaszlevelében a honvédelmi miniszter azt kérte, hogy más helyszínt keressenek a hídnak, mert a kiképző bázis egysége nem bontható meg.
Csepi újabb fejlesztéseket ígért
Csepi elmondta: az alternatív javaslatuk egyik eleme egy korábban felmerült lehetőség, miszerint kisebb méretű kerékpáros és gyalogátkelő híd épüljön a két település között. Ezen kívül jelentős mértékben javítanák Szigetmonostor infrastruktúráját. Egyebek között felújítanának, megépítenének a szigeten bizonyos utakat. Megvizsgálnák, továbbá, hogy van-e lehetőség rendszeres hajójárat megszervezésére a Szentendrei sziget és Budapest között, mivel szakértői vélemények szerint, egy ilyen megoldásnak majdnem olyan menetidő lehetősége van, mint a HÉV-nek.
A szakállamtitkár tájékoztatása szerint beszéltek arról is, hogy a horányi komphoz vezető utat kiépítik, továbbá a horányi és a szentendrei oldalon lévő komplejárót rendbe hozzák. A horányi és a Határcsárda kompot kicserélnék, illetve a szigeten kétóránként járó autóbuszjáratot közlekedtetnének.
Csepi elmondta: a Szigetmonostornak tett kompenzációs javaslat során azzal érvelt, hogy az infrastruktúra jelentős javítása és a kishíd megépítése megoldja az ott élő lakosok gondjait, és jobban illik a tájhoz turisztikai szempontból is.
A szakállamtitkár jelezte: a szigetmonostori polgármestertől azt az ígértet kapta, hogy a tárca javaslatát a képviselőtestület elé terjeszti.
Délebbre lesz az új híd?
Csepi tájékoztatása szerint a megbeszélésen szóba került az is, hogy a katonai kiképző központ helyett keressenek a hídnak újabb helyszínt Szigetmonostor és Szentendre között. A szakállamtitkár szerint kevés olyan helyszín van, amely eddig nem került szóba, és amelyről a két önkormányzat meg tudna egyezni.
Szóba jöhet még egy helyszín délen, közelebb Budapesthez, de ezzel az a gond, hogy a főváros vízellátását biztosító kutak nagy része itt található – mondta szakállamtitkár. Közölte: azt az ígéretet tette, hogy felveszi a kapcsolatot a környezetvédelmi tárcával, illetve a vízművekkel, és konzultál velük arról, hogy a környezet érdemi sérülése nélkül lehetne-e ott hidat építeni.
Csepi Lajos úgy ítélte meg, hogy az alternatív javaslat fogadtatása alapján nem reménytelen a dolog, és reméli, valamilyen megoldásra jutnak, így nem lesz akadálya a Megyeri híd forgalomba helyezésének
Szigetmonoster egyelőre nem nyilatkozik a javaslatokról
A településvezetők közül Dietz Ferenc az MTI-nek elmondta: az államtitkár ígéretet tett egy kerékpáros-forgalmat is lebonyolító gyalogoshíd építésére a Határcsárdánál, valamint arra is, hogy Szigetmonostoron infrastrukturális fejlesztések indulnak. Dietz Ferenc tájékoztatása szerint Csepi Lajos azt is bejelentette, hogy új tanulmánytervet készítenek a szentendrei tehermentesítő út építéséhez.
Az MTI kérdésére válaszolva Szigetmonostor polgármestere, Molnár Zsolt kijelentette: addig, amíg írásban, hivatalos formában meg nem ismerkednek a javaslatokkal, nem nyilatkozik arról, megváltozott-e az álláspontjuk. Pénteken Szigetmonostoron közmeghallgatást tartanak, amelyen részt vesz Csepi Lajos is.
(MTI)