Visszalépésnek tartja a NOE a nem szakrendszerű oktatást

A nem szakrendszerű oktatás bevezetése az általános iskolák 5-6. osztályában mindenképpen visszalépést jelent, rontja a képzés színvonalát – hangsúlyozta Szabó Endre, a Nagycsaládosok Országos Egyesületének (NOE) elnöke csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján. Elmondta: a készségfejlesztési foglalkoztatások elveszik a lényegi tanórák 25 százalékát.

MNO
2008. 09. 11. 12:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Maga a készségfejlesztés nem rossz dolog, de a magyar oktatás hagyományaitól tökéletesen idegen” – fogalmazott az MTI-nek a NOE elnöke. Egy átgondolatlan és „rendkívül hibás” reformról van szó, amit szeretnénk, ha visszavonnának, mert nem állja meg a helyét a jelenlegi körülmények között – mondta. Felhívta a figyelmet arra, hogy ennek a reformnak sem szakmai, sem személyi, sem anyagi feltételei nincsenek meg.

Arról is beszélt, hogy tiltakoznak az iskolabezárások és az iskola-összevonások ellen is, hiszen ez a kistelepülések lelkét jelentő központokat, az iskolákat szünteti meg, teszi marginálissá. Ezzel véleménye szerint számos kistelepülést hoznak reménytelen helyzetbe. Hozzátette: itt gyakorlatilag a vidék elsorvasztása zajlik. Szomorúnak nevezte, hogy visszafogták a reform kapcsán az iskolai zenei és sportoktatást, ezek óraszámát drasztikusan csökkentették, pótlásukra jelentős anyagiakat kell fordítaniuk a családoknak, főleg a nagycsaládosoknak.

Az osztálylétszám emelésének, ami szintén a reformból következik, kedvezőtlen hatása lesz, nehéz helyzetbe hozzák a gyerekek mellett a pedagógusokat is – mondta el a sajtótájékoztatón Fábián Bertalan iskolaigazgató, a gödöllői Török Ignác Gimnázium vezetője. A reform gyakorlatilag azt jelenti, hogy hat évre növekszik az alsó tagozat, ahol tanítók taníthatnak, akiknek a munkabére alacsonyabb, mint a felső tagozaton oktató tanároké – mutatott rá Fábián. Az intézkedés ez év szeptemberétől lépett életbe az iskolákban, az intézményeknek tantervükben kellett meghatározniuk, hogy a kötelező és nem kötelező időkeret mekkora hányadát fordítják szakrendszerű és nem szakrendszerű oktatásra – a törvényben meghatározott keretek között.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.