„Maga a készségfejlesztés nem rossz dolog, de a magyar oktatás hagyományaitól tökéletesen idegen” – fogalmazott az MTI-nek a NOE elnöke. Egy átgondolatlan és „rendkívül hibás” reformról van szó, amit szeretnénk, ha visszavonnának, mert nem állja meg a helyét a jelenlegi körülmények között – mondta. Felhívta a figyelmet arra, hogy ennek a reformnak sem szakmai, sem személyi, sem anyagi feltételei nincsenek meg.
Arról is beszélt, hogy tiltakoznak az iskolabezárások és az iskola-összevonások ellen is, hiszen ez a kistelepülések lelkét jelentő központokat, az iskolákat szünteti meg, teszi marginálissá. Ezzel véleménye szerint számos kistelepülést hoznak reménytelen helyzetbe. Hozzátette: itt gyakorlatilag a vidék elsorvasztása zajlik. Szomorúnak nevezte, hogy visszafogták a reform kapcsán az iskolai zenei és sportoktatást, ezek óraszámát drasztikusan csökkentették, pótlásukra jelentős anyagiakat kell fordítaniuk a családoknak, főleg a nagycsaládosoknak.
Az osztálylétszám emelésének, ami szintén a reformból következik, kedvezőtlen hatása lesz, nehéz helyzetbe hozzák a gyerekek mellett a pedagógusokat is – mondta el a sajtótájékoztatón Fábián Bertalan iskolaigazgató, a gödöllői Török Ignác Gimnázium vezetője. A reform gyakorlatilag azt jelenti, hogy hat évre növekszik az alsó tagozat, ahol tanítók taníthatnak, akiknek a munkabére alacsonyabb, mint a felső tagozaton oktató tanároké – mutatott rá Fábián. Az intézkedés ez év szeptemberétől lépett életbe az iskolákban, az intézményeknek tantervükben kellett meghatározniuk, hogy a kötelező és nem kötelező időkeret mekkora hányadát fordítják szakrendszerű és nem szakrendszerű oktatásra – a törvényben meghatározott keretek között.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.