Az alpolgármester az MTI-nek kifejtette: a problémával már szeptemberben az akkori közlekedési miniszterhez, Szabó Pálhoz fordult. Levélben érdeklődött arról, hogy van-e lehetőség a teherforgalom átirányítására, a 47-es főútra, a város kímélése érdekében. A településen átvezető út korábban főútvonalként funkcionált, a Debrecen és Szeged közötti összeköttetést szolgálta. 2006-ban azonban elkészült egy új út, mely az év második felétől átvette a 47-es főút feladatát, és a korábbi békési szakaszt 470-es út néven összekötő úttá minősítették Mezőberény és Békéscsaba között.
Az új út minősége azonban gyorsan romlott, ezért egyre többen választják ismét a régi lehetőséget. Bár a 2002-es méréshez képest, amikor naponta átlagosan 563 tehergépkocsi hajtott át a város-központon, 2007-re ez a szám 455-re csökkent, még mindig óriási a forgalom – mutatott rá a politikus. Az alpolgármester tájékoztatása szerint a szakminiszter válaszában közölte: bár a forgalomcsökkenés jelentős, miután a 47-es főút felújítása jövőre megtörténik, azaz 11 és fél tonnás burkolatmegerősítés hajtanak végre a Mezőberény és Békéscsaba közti szakaszon, a közútkezelő megvizsgálja a térségi teherforgalom korlátozásának lehetőségeit is. A politikus szerint, miután a felújítás belátható időn belül megtörténik, ez a válasz elfogadható számukra.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.