Az ötödik módosítás – 300 millió a Szabadság híd kivilágítására

A Szabadság híd rekonstrukciójának a jelenlegi mintegy 5,5 milliárd forintos keretét további 300 millió forinttal kívánja bővíteni a városvezetés -   tudta meg a távirati iroda fővárosi képviselőktől.

MNO
2008. 10. 25. 13:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A politikusok tájékoztatása szerint hétfőn a Főpolgármesteri Kabinet helyszíni javaslatra tárgyal a pótpénzről. Csütörtökön pedig a Fővárosi Közgyűlés egy ugyancsak helyszíni javaslat alapján döntene a hídfelújítás újabb, immár az 5. számú engedélyokirat módosításáról.

Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes az október 20-i kabinetülésre benyújtott előterjesztésében a pluszpénz szükségességét, illetve a májusban elfogadott engedélyokirat módosítását az elmúlt hónapokban felmerült többletmunkákkal, a térségben zajló beruházások összehangolásának pluszfeladataival, valamint azzal indokolta, hogy a köz- és díszvilágítás előzetesen becsült és tényköltségei 300 millió forintos többletforrást igényelnek. Ebből 75 millió forintot a hídfelújítási munkákra, 225 milliót pedig a közvilágítás korszerűsítésére fordítanának.

A hídfelújítás első, mintegy 4,9 milliárd forintos engedélyokiratát 2005 novemberében fogadták el, akkor még a dísz-, közvilágítási rekonstrukció nélkül. A 4-es metró Gellért téri és Fővám téri állomásának, a Fővám téri felszíni munkáknak és a budai főgyűjtő építésének összehangolása a hídrekonstrukcióval az évek során megnövelte a költségeket, a feladatokat, és új organizációs tervet is igényelt – rögzíti az előterjesztés. Változtatásokra volt szükség azért is, mivel a hídrekonstrukció költségének jelentős részéhez EU-forráshoz jutott a főváros. Az állami közvetítéssel idén áprilisban elfogadott projektjavaslatból az EU törölte a díszkivilágítást és a többletköltségek egy részét is.

A főpolgármesteri hivatal közbeszerzési szakembereinek az álláspontja szerint, ha a köz-, és díszvilágítás kiépítését pótmunkaként adják vállalkozásba, fennáll a kockázata annak, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság eljárást indít emiatt. Az általuk javasolt két alternatíva esetében, ha pótmunkaként kezelik a közvilágítást, illetve, ha új közbeszerzést írnak ki, december 20-ig a Szabadság hídi villamosközlekedés megindításáig elkészülhet a közvilágítási munkák egy része. A közúti pálya jövő május 31-re tervezett átadásáig pedig a teljes közvilágítás kiépülhet. Az úgynevezett B-változat esetén a közvilágítást a főváros és az Elmű díszkivilágítási kft.-je építené ki.

Bagdy Gábor, a fővárosi Fidesz-KDNP frakciószövetség társelnöke az MTI-nek elmondta, hogy a Szabadság híd rekonstrukciójának befejezése azért csúszik az eredeti szeptemberi időpontról ez év végére, majd jövő év közepére, mivel a 4-es metró Fővám téri állomásához kapcsolódó felszíni beruházások jelentős lemaradásban vannak. Emiatt a gépkocsival nem is lehet még egy jó ideig feljutni a pesti oldalról a hídra – jegyezte meg a KDNP frakcióvezetője.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.