Csökkenti árait az egyik autógyár a válság miatt

Csökkenti az egyes modellek árait a nemzetközi pénzügyi válság miatt a Skoda-autógyár Csehországban – jelentette be csütörtökön a Skoda Auto szóvivője, Jana Skocdopolová.

MNO
2008. 10. 23. 12:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az árcsökkentés alapvetően a Fabia, a Roomster és a Superb modelleket érinti. Az Octáviák ára nem változik. „Néhány esetben az árcsökkenés eléri a 100 ezer koronát (egymillió forint)” – jegyezte meg a szóvivő. A rendszerváltás után nagyon jól menő és sikeresen növekvő Skoda-gyárnak ez az első komoly árcsökkentése.

A legnagyobb cseh autógyár – a Volkswagen-csoportba tartozó Skoda Auto Mladá Boleslav – már szeptember végén bejelentette: tekintettel a nemzetközi pénzügyi válságra az idén néhány ezerrel kevesebb autót fog gyártani az eredetileg tervezettnél. Ennek érdekében október végén egy hétre leáll a munka a Skoda-gyárban. Később megszüntették a korábban betervezett szombati műszakokat is.

A problémák ellenére a Skoda vezetése továbbra is azt állítja, hogy a gyár az idén is majdnem 650 ezer gépkocsit fog gyártani. A cég azt azonban elismeri, hogy a válság következtében csökkenőben a kereslet a Skoda kocsik iránt a hazai és a nemzetközi piacon is.

Míg a Skoda korlátozza a gyártást és árat csökkent, addig a TPCA, amely a Toyota-, Peugeot- és a Citroen-autógyárak közös csehországi vállalkozása, a jövő évben 20 ezerrel több autót akar gyártani – jelentette be október elején Jirí Cerny, a TPCA elnökhelyettese. A cégvezetés tervei szerint a TPCA jövőre 340 ezerre emeli a legyártott autók számát. Idén várhatóan 320 ezer kiskocsit gyárt a Prágától keletre fekvő Kolínban székelő autógyár. Az idei szám is már 11,5 ezerrel magasabb, mint a 2007-es termelés.

„Az emberek egyre inkább kedvelik az alacsony fogyasztású és a minimális szennyezettséget kibocsátó kocsikat” – fejtette ki Cerny.

Piaci elemzők rámutatnak: a drága üzemanyagok és a gazdasági válság miatti aggodalom mellett a kevésbé szennyező gépkocsik használatának állami támogatása is közrejátszik abban, hogy az emberek egyre inkább előnyben részesítik a kis fogyasztású gépkocsikat. A kevésbé szennyező gépkocsik használatának állami támogatása általánosan elterjedt Nyugat-Európában. A TPCA autóinak döntő része éppen ezeken a piacokon kerül eladásra.

A termelés növelése több tízmillió koronás beruházásokat fog igényelni. A TPCA vezetése azzal is számol, hogy további munkaerőre lesz szüksége. Az idén mintegy 100 ember felvételét tervezik.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.