Most az International Herald Tribune-ben hazudik a kormány?

Magyarország virágzik a 2004-es uniós csatlakozás óta, hogy gazdasága biztos talajon áll, hogy jó úton halad az euró bevezetéséhez – sorolta Nyitrai Zsolt az IHT hasábjain közpénzen megjelentetett, nyilvánvaló képtelenségeket. A kormányszóvivő szerint rossz helyre lő a Fidesz.

MNO
2008. 10. 26. 10:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz kifogásolja, hogy a kormány a pénzügyi válság idején egy külföldi lapban fizetett hirdetést tett közzé Magyarországról, és ebben ráadásul olyan állításokat fogalmaz meg, amelyek nem felelnek meg a valóságnak – erről Nyitrai Zsolt, a Fidesz országgyűlési képviselője beszélt sajtótájékoztatóján.

Nyitrai Zsolt az International Herald Tribune szerdai számában található egész oldalas fizetett hirdetést kifogásolta, mert szerinte nem helyes, hogy a Magyarországot sújtó pénzügyi válság idején az adófizetők pénzéből a kormány külföldi propagandát folytat.

A fideszes politikus ugyanakkor a hirdetést tartalma miatt sem tartotta elfogadhatónak, szerinte ugyanis csak még további hitelvesztést okoz külföldön, ha olyan információk jelennek meg Magyarországról, amelyek köszönőviszonyban sem állnak a valósággal.

Mint felolvasta, a hirdetésben többek között az szerepel, hogy Magyarország virágzik a 2004-es uniós csatlakozás óta, hogy gazdasága biztos talajon áll, hogy jó úton jár az euró bevezetéséhez, illetve, hogy a kormány monetáris reformokat vezetett be, merész intézkedéseket foganatosított a költségvetési hiány mérséklésére és összehangolt erőfeszítést tesz, hogy az üzleti életnek barátságos környezetet teremtsen.

Daróczi: Rossz helyre lő a Fidesz

A kormányszóvivő reagálásában közölte: "Rossz helyre lő a Fidesz", hiszen nem a kormány, hanem magyar turisztikai vállalkozások kezdeményezték a "Budapest winter invitation" kampányt annak érdekében, hogy minél több külföldi turistát vonzzanak Magyarországra a téli hónapokban. Mint Daróczi Dávid írja, összefogásra van szükség a nemzetközi pénzügyi válság magyarországi hatásainak csökkentése érdekében, éppen ezért nem támadni, hanem támogatni kell a magyar vállalatokat, köztük az idegenforgalmi cégeket is. A kormány továbbra is erre összpontosít, és nem vesz részt pártpolitikai sárdobálásban – teszi hozzá.

A kormányszóvivő tudatja: a "Budapest winter invitation" kampányt (www.budapestwinterinvasion.com) egyébként nem csak kezdeményezték a magyar cégek, de az International Herald Tribune című napilapban megjelent hirdetést is ők finanszírozták a Magyar Turizmus Zrt.-vel közösen. Úgy ítélték meg ugyanis, hogy részben az egy évvel ezelőtti hasonló kampányuknak volt köszönhető, hogy a 2007-es őszi-téli turisztikai szezonban mintegy 50 ezer vendégéjszakával többet töltöttek a külföldiek hazánkban.

A kampányt kezdeményező magyar vállalatok idén körülbelül 60 ezer vendégéjszakával várnak többet – írja közleményében Daróczi Dávid.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.