Most az International Herald Tribune-ben hazudik a kormány?

Magyarország virágzik a 2004-es uniós csatlakozás óta, hogy gazdasága biztos talajon áll, hogy jó úton halad az euró bevezetéséhez – sorolta Nyitrai Zsolt az IHT hasábjain közpénzen megjelentetett, nyilvánvaló képtelenségeket. A kormányszóvivő szerint rossz helyre lő a Fidesz.

MNO
2008. 10. 26. 10:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz kifogásolja, hogy a kormány a pénzügyi válság idején egy külföldi lapban fizetett hirdetést tett közzé Magyarországról, és ebben ráadásul olyan állításokat fogalmaz meg, amelyek nem felelnek meg a valóságnak – erről Nyitrai Zsolt, a Fidesz országgyűlési képviselője beszélt sajtótájékoztatóján.

Nyitrai Zsolt az International Herald Tribune szerdai számában található egész oldalas fizetett hirdetést kifogásolta, mert szerinte nem helyes, hogy a Magyarországot sújtó pénzügyi válság idején az adófizetők pénzéből a kormány külföldi propagandát folytat.

A fideszes politikus ugyanakkor a hirdetést tartalma miatt sem tartotta elfogadhatónak, szerinte ugyanis csak még további hitelvesztést okoz külföldön, ha olyan információk jelennek meg Magyarországról, amelyek köszönőviszonyban sem állnak a valósággal.

Mint felolvasta, a hirdetésben többek között az szerepel, hogy Magyarország virágzik a 2004-es uniós csatlakozás óta, hogy gazdasága biztos talajon áll, hogy jó úton jár az euró bevezetéséhez, illetve, hogy a kormány monetáris reformokat vezetett be, merész intézkedéseket foganatosított a költségvetési hiány mérséklésére és összehangolt erőfeszítést tesz, hogy az üzleti életnek barátságos környezetet teremtsen.

Daróczi: Rossz helyre lő a Fidesz

A kormányszóvivő reagálásában közölte: "Rossz helyre lő a Fidesz", hiszen nem a kormány, hanem magyar turisztikai vállalkozások kezdeményezték a "Budapest winter invitation" kampányt annak érdekében, hogy minél több külföldi turistát vonzzanak Magyarországra a téli hónapokban. Mint Daróczi Dávid írja, összefogásra van szükség a nemzetközi pénzügyi válság magyarországi hatásainak csökkentése érdekében, éppen ezért nem támadni, hanem támogatni kell a magyar vállalatokat, köztük az idegenforgalmi cégeket is. A kormány továbbra is erre összpontosít, és nem vesz részt pártpolitikai sárdobálásban – teszi hozzá.

A kormányszóvivő tudatja: a "Budapest winter invitation" kampányt (www.budapestwinterinvasion.com) egyébként nem csak kezdeményezték a magyar cégek, de az International Herald Tribune című napilapban megjelent hirdetést is ők finanszírozták a Magyar Turizmus Zrt.-vel közösen. Úgy ítélték meg ugyanis, hogy részben az egy évvel ezelőtti hasonló kampányuknak volt köszönhető, hogy a 2007-es őszi-téli turisztikai szezonban mintegy 50 ezer vendégéjszakával többet töltöttek a külföldiek hazánkban.

A kampányt kezdeményező magyar vállalatok idén körülbelül 60 ezer vendégéjszakával várnak többet – írja közleményében Daróczi Dávid.

(mti)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.