Tomori Pál, az Összefogás Frakció (Fidesz–KDNP) politikusa elmondta: álláspontjuk szerint a polgármester eleve elfogadhatatlan szerződést kötött. Úgy vélik, maga a beruházás nem is indokolt, mert a 280 autóra tervezett mélygarázs kapacitását nem lehet kihasználni.
Hozzátette, hogy az építésre felajánlott belvárosi, önkormányzati tulajdonú telekre mint forgalomképtelen törzsvagyonra jogilag nem is lehetne jelzálogot bejegyezni. Márpedig a társaság, mivel nem rendelkezett saját tőkével, a hitelfedezetre mégis ezt a megoldást választotta. Az ügyet ezért bíróság elé vitte a helyi ellenzék – közölte.
Kitért arra: a „korrupciógyanús mélygarázsügylet” ellen szól az is , hogy a megállapodás szerint a beruházó a garázs elkészülte után a bérleti szerződést átadja az önkormányzatnak, így a működtetés kockázatának terheit is a városvezetés nyakába varrja. Ráadásul az építkezés helyszínén most olyan értékes régészeti leletek kerültek elő, amelyek a munkálatok leállítását indokolnák, a szakhatóságok folytatnak ez irányú vizsgálatokat.
Mindezek miatt az ellenzék keresi a jogi megoldást az előnytelen beruházás felfüggesztésére, az eredeti állapot visszaállítására – közölte Tomori Pál. Bóth János (MSZP) polgármester a sajtótájékoztatón elhangzott felvetésekre reagálva az MTI megkeresésére elmondta, hogy a svájcifrank-hitelügylet kockázata a beruházót, nem pedig az önkormányzatot terheli. Véleménye szerint itt nem gazdasági, hanem politikai kérdésekről van szó, a helyi ellenzék a mélygarázsprojektet csupán ürügyként használja a város vezetésének lejáratására.
(MTI)