Bús Balázs (Fidesz) erről hétfőn beszélt a Fővárosi Önkormányzat által készíttetett Teherforgalmi Stratégia kerületet érintő részének nyilvános megvitatásán, Budapesten. A polgármester elmondta: a kerület elutasítja, hogy a Szentendrei úton vezessék el a budai oldalon a teherforgalmat, mert a Szentendrei út áteresztő képessége néhol nagyon leszűkül, ezért az alkalmatlan a teherforgalom lebonyolítására, s a nagy terhet szállító járművek áthaladása veszélyeztetheti az aquincumi római kori emlékeket.
Sipos Gábor kerületi főépítész szerint súlyos gond, hogy még mindig nem lehet tudni, mikorra várható az M0-ás gyorsforgalmi út 10-es és 11-es út közötti szakaszának a megépítése, ami nagyban javíthatna a forgalmi helyzeten. Az is elhangzott, egyértelműen a Fővárosi Önkormányzat hibája, hogy a Megyeri hídhoz tartozó közlekedésfejlesztési lépések elmaradtak.
Illés Zoltán, a Fidesz szakpolitikusa közölte: fel kellene függeszteni a közlekedést a Megyeri hídon, amíg meg nem épülnek a hídhoz tartozó utak, elsősorban a 10-es és a 11-es út közötti autópályaszakasz. Arról is beszélt, hogy a teherforgalom nem kerületi vagy városi probléma, országosan kellene lépéseket tenni annak mérséklésére.
Több civil szervezet képviselője szerint a stratégia kiforratlan, nem tartalmaz konkrétumokat. Néhány szervezet azért nem ment el a megbeszélésre, mert – mint jelezték – nagyon rövid volt az idő arra, hogy áttanulmányozzák a stratégia két napja elkészült újabb változatát.
(MTI)