Több mint 1800 milliárd forint. Ennyi uniós pénz hívható le 2007-2013 között a magyarországi közlekedés fejlesztésére, a beruházások nagy része azonban még nem indult meg. Áder János fideszes országgyűlési képviselő attól tart, hiába készültek el a tervezetek, a kabinet tehetetlensége miatt a 2007 és 2013 között elérhető brüsszeli keret jelentős részéhez nem fog hozzájutni a magyar kormány. Az elmaradó beruházásokra példaként a 2007-re ígért M86-os gyorsforgalmi út több mint 60 kilométeres szakaszát és a 2008-ra ígért csornai elkerülőút 34 kilométeres szakaszát hozta fel.
Van néhány projekt, ami előkészítés alatt van, de még így is, ha ezek megvalósulnak a következő években, kapaszkodjanak meg, hozzávetőleg 1100 milliárd forintot elfogadott cél hiányában hazánk még nem tud elkölteni – hívta fel a figyelmet Áder.
Az állami fenntartású főutak az egész országban felújításra szorulnának. Míg ezekre nem jut elegendő kormányzati pénz, a jobboldali vezetésű Győr önkormányzata a belterületi utak rendbetételére minden korábbinál nagyobb összeget, 2 milliárd forintot fordít.
Simon Róbert Balázs, a Rába-parti város fideszes alpolgármestere a hírTV-nek úgy fogalmazott: sajnos ez a kormányról nem mondható el, hiszen az állam által kezelt utakra szinte semmilyen forrás sem érkezik Győrbe. Példaként említette hogy a 82-es út felújítására illetve alternatív szakaszának megépítésére sem érkezik forrás, holott ez rendkívül fontos lenne, ugyanis ezen az úton bonyolódik le a Győrbe érkező forgalom negyede.
Az uniós pénzek lehívására azért is nagy szükség volna, mert az önkormányzatok a költségvetés megszigorításával több kötelező állami feladatot már nem tudnak átvállalni, így az állami fenntartású utak belterületi szakaszainak helyreállítását sem.
(hírTV)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.