Már szombaton megkezdődik a VDSZSZ munkabeszüntetése?

Az 58. egyeztetésen sem jutott megállapodásra a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ), ezért a szakszervezet sztrájkot helyezett kilátásba. A munkabeszüntetés időpontját még nem nevezték meg, de az alelnök nem tartotta elképzelhetetlennek azt sem, hogy akár már szombaton megkezdődjön.• Ismét nem tudott megállapodni a MÁV és a VDSZSZ• Nincs megállapodás a MÁV és a VDSZSZ között

MNO
2008. 11. 28. 12:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sztrájkot helyezett kilátásba a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ), miután vezetői nem jutottak megállapodásra a MÁV-társaságok képviselőivel a munkaügyi egyeztetés immár 58., pénteki fordulóján sem Budapesten – ezt Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke közölte a tárgyalást követően. Bárány Balázs a sztrájk időpontját nem nevezte meg, annyit mondott, hogy arról időben tájékoztatni fogják a munkáltatót és a közvéleményt. A távirati iroda kérdésére az alelnök nem tartotta elképzelhetetlennek azt sem, hogy már szombaton megkezdődjön a munkabeszüntetés, de hozzátette, hogy még nem döntöttek a sztrájkról.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a tárgyalást követően a távirati iroda kérdésére elmondta: sztrájk esetén a MÁV mindent el fog követni, hogy a lehető legtöbb járat közlekedjen. Hozzátette: bíznak benne, hogy a vasutasok megértik, a MÁV nem tudja teljesíteni a VDSZSZ követeléseit, így csak kevesen fognak csatlakozni a munkabeszüntetéshez.

A pénteki fordulón a szakszervezeti oldal bevonta a tárgyalásba a decemberben bevezetni tervezett új menetrend kérdését is. Bárány Balázs úgy vélte: amellett, hogy a változtatások milliárdos veszteséget okoznak majd, több ezer vasutas számára a munkába járást is ellehetetlenítik.

Azt követelik, hogy a MÁV Zrt. tegyen meg mindent annak érdekében, hogy az új menetrend ne kerüljön bevezetésre, továbbá hogy kezdődjenek egyeztetések a munkavállalói oldallal. Sigulinszki Tibor válaszában elmondta: a MÁV Start Zrt. szolgáltatását állami megrendelés alapján teljesíti, így ez alapján állították össze a menetrendet is. A VDSZSZ képviselői felvetették azt is, hogy a MÁV Cargo privatizációjának sikeres lezárása után itt lenne az ideje annak, hogy „a MÁV – Kóka János volt gazdasági miniszter korábbi ígéretéhez híven – a befolyó vételárból 250 ezer forintot kifizessen minden vasutas számára”.

A VDSZSZ ezen hivatkozását az érintettek többször cáfolták, a közlekedési tárca álláspontja szerint Kóka János ígérete arra vonatkozott, hogy a MÁV Cargo munkavállalói részesülnek a társaság privatizációjának eredményéből, amire törvényi kötelezettség is vonatkozott. Sigulinszki Tibor reakciójában rámutatott, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételét a vasúttársaság hiteltörlesztésre, a MÁV Start tőkepótlására, valamint a szolgáltatási színvonal emelésére kívánja fordítani.

A VDSZSZ további követelései a pénteki fordulón a korábbiakhoz képest nem változtak. A szakszervezet követeli a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak 10 százalékos többlet-béremelés biztosítását, a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon folyó személyszállítás fenntartását, a vártnál magasabb infláció 1,1 százalékos béremeléssel való kompenzálását, valamint hogy munkáltatói érdekből ne legyen az idén létszámleépítés a társaságoknál. A munkáltató álláspontja szintén változatlan, megerősítették, hogy nem tudják teljesíteni a szakszervezeti követeléseket.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.