Már szombaton megkezdődik a VDSZSZ munkabeszüntetése?

Az 58. egyeztetésen sem jutott megállapodásra a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ), ezért a szakszervezet sztrájkot helyezett kilátásba. A munkabeszüntetés időpontját még nem nevezték meg, de az alelnök nem tartotta elképzelhetetlennek azt sem, hogy akár már szombaton megkezdődjön.• Ismét nem tudott megállapodni a MÁV és a VDSZSZ• Nincs megállapodás a MÁV és a VDSZSZ között

MNO
2008. 11. 28. 12:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sztrájkot helyezett kilátásba a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ), miután vezetői nem jutottak megállapodásra a MÁV-társaságok képviselőivel a munkaügyi egyeztetés immár 58., pénteki fordulóján sem Budapesten – ezt Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke közölte a tárgyalást követően. Bárány Balázs a sztrájk időpontját nem nevezte meg, annyit mondott, hogy arról időben tájékoztatni fogják a munkáltatót és a közvéleményt. A távirati iroda kérdésére az alelnök nem tartotta elképzelhetetlennek azt sem, hogy már szombaton megkezdődjön a munkabeszüntetés, de hozzátette, hogy még nem döntöttek a sztrájkról.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a tárgyalást követően a távirati iroda kérdésére elmondta: sztrájk esetén a MÁV mindent el fog követni, hogy a lehető legtöbb járat közlekedjen. Hozzátette: bíznak benne, hogy a vasutasok megértik, a MÁV nem tudja teljesíteni a VDSZSZ követeléseit, így csak kevesen fognak csatlakozni a munkabeszüntetéshez.

A pénteki fordulón a szakszervezeti oldal bevonta a tárgyalásba a decemberben bevezetni tervezett új menetrend kérdését is. Bárány Balázs úgy vélte: amellett, hogy a változtatások milliárdos veszteséget okoznak majd, több ezer vasutas számára a munkába járást is ellehetetlenítik.

Azt követelik, hogy a MÁV Zrt. tegyen meg mindent annak érdekében, hogy az új menetrend ne kerüljön bevezetésre, továbbá hogy kezdődjenek egyeztetések a munkavállalói oldallal. Sigulinszki Tibor válaszában elmondta: a MÁV Start Zrt. szolgáltatását állami megrendelés alapján teljesíti, így ez alapján állították össze a menetrendet is. A VDSZSZ képviselői felvetették azt is, hogy a MÁV Cargo privatizációjának sikeres lezárása után itt lenne az ideje annak, hogy „a MÁV – Kóka János volt gazdasági miniszter korábbi ígéretéhez híven – a befolyó vételárból 250 ezer forintot kifizessen minden vasutas számára”.

A VDSZSZ ezen hivatkozását az érintettek többször cáfolták, a közlekedési tárca álláspontja szerint Kóka János ígérete arra vonatkozott, hogy a MÁV Cargo munkavállalói részesülnek a társaság privatizációjának eredményéből, amire törvényi kötelezettség is vonatkozott. Sigulinszki Tibor reakciójában rámutatott, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételét a vasúttársaság hiteltörlesztésre, a MÁV Start tőkepótlására, valamint a szolgáltatási színvonal emelésére kívánja fordítani.

A VDSZSZ további követelései a pénteki fordulón a korábbiakhoz képest nem változtak. A szakszervezet követeli a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak 10 százalékos többlet-béremelés biztosítását, a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon folyó személyszállítás fenntartását, a vártnál magasabb infláció 1,1 százalékos béremeléssel való kompenzálását, valamint hogy munkáltatói érdekből ne legyen az idén létszámleépítés a társaságoknál. A munkáltató álláspontja szintén változatlan, megerősítették, hogy nem tudják teljesíteni a szakszervezeti követeléseket.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.