290 forintos buszjegy, 9000 forintos bérlet jövőre

A közszolgáltatási díjak és a BKV-tarifák jövő évi, infláció feletti emeléséről döntött csütörtöki, idei utolsó ülésén a Fővárosi Közgyűlés. A testület egy héttel ezelőtt szavazategyenlőség miatt nem tudta elfogadni az előterjesztett javaslatokat, ám az MSZP–SZDSZ-koalíciónak most sikerült biztosítania az egyfős többséget. • Havas ismét megmenti a fővárosiakat az áremelésektől? • Keller: Idén 10, jövőre 30 milliárd forintot kap a BKV• Budapest 2020-ban olimpiát és paralimpiát rendezne• Nem fogadták el a főváros jövő évi költségvetési koncepcióját• Részben az M0-ásra terelik a kamionforgalmat

MNO
2008. 12. 18. 12:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közgyűlés döntése értelmében január 1-jétől a BKV-vonaljegy 290 forintba kerül, a dolgozói havi bérlet 9 ezer forint, míg a diák-, a nyugdíjas- és a kisgyermekes bérlet ára 3550 forint lesz. Az éjszakai jegyet januártól megszünteti a BKV. A hetijegyet 4400 forintért, a kétheti bérletet 5950 forintért, az éves bérletet pedig 99 ezer forintért lehet majd megvenni. A BKV tarifáinak átlagosan mintegy 8 százalékos drágulását közel egy százalékkal emeli meg az úgynevezett budapesti bérlet bevezetése. Ez a bérlet a városhatáron belül a MÁV és a Volán járataira is érvényes lesz. Újdonság az is, hogy a metrókon a vonaljegy – az átszállásoktól függetlenül – egy órán át lesz érvényes. Bevezetik a negyedéves bérletet, ami 100 napra három havibérlet áráért vásárolható meg. A 10 darabos gyűjtőjegy 2600 forint lesz, míg a járművön vásárolt vonaljegyért 400 forintot kell majd fizetni. Változás továbbá, hogy a jegy nélkül utazók a pótdíjat két napon belül helyszíni pótdíjként rendezhetik.

A Világgazdaság csütörtöki számában arra hívta fel a figyelmet, hogy a budapesti tömegközlekedés a visegrádi térségben – euróban kifejezve – a legdrágább. Az újabb emeléssel a vonaljegy ára az elmúlt hetek 265 forint/eurós átlagárfolyamán eléri az 1,10 eurót, ez érezhetően magasabb a prágai tarifáknál, a varsói és a pozsonyi szintnek közel kétszerese, a bukarestinek és a belgrádinak pedig a háromszorosa – írta a gazdasági lap. A Fővárosi Közgyűlés döntött több közműdíj emeléséről is. Eszerint a kéményseprési és a szennyvízszippantási díj 7-7 százalékkal, a szemétdíj mintegy 14 százalékkal nő január 1-jével. A temetkezés felerészben közszolgáltatási tarifái átlagosan 6,7 százalékkal, szabadáras tarifái 4 százalékkal emelkednek.

Ellenzéki képviselők a vízdíjemeléssel összefüggésben arra mutattak rá, hogy a részben külföldi, részben fővárosi tulajdonban lévő cég jövőre 3,6 milliárd forintos „eredménytermeléssel”, osztalékkal számol, miközben a hálózat felújítására alig jut forrás.

Tarlós: Felesleges pluszterheket rónak az emberekre

Tarlós István, a Fidesz–KDNP-frakciószövetség nevében azt közölte: azért nem támogatják a díjemeléseket, mert azok „felesleges pluszterheket” rónak a fővárosiakra, különösen a lakótelepen élőkre. Álláspontja szerint az infláció feletti emelések sem szociálisan, sem pedig közgazdaságilag nem indokolhatók. Az egy héttel ezelőtti ülésen a szavazásnál a várost vezető MSZP–SZDSZ-koalíciónak nem volt meg az egyfős közgyűlési többsége, mivel Havas Szófia (MSZP) nem jelent meg az ülésen. A mostani ülés koalíciós többségének biztosítása is bizonytalan volt egy ideig, mert az egyik szocialista képviselő, Andó Sándor háromnegyed órás késéssel jelent meg. Az MSZP-frakció ezért szünetet kért, hogy a képviselő a napirend szavazására megérkezzen.

A közgyűlés a nap folyamán várhatóan dönt az új teherforgalmi stratégia életbe léptetéséről is. Eszerint az egész város területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő teherforgalomnak az M0-s körgyűrűt kell használnia. Mivel az M0-s autóútnak a 10-es és 11-es út közötti szakasza nem épült meg, a tehergépjárművek használhatják az M3-as autópálya bevezető szakaszát, a Hungária és a Róbert Károly körutat, valamint több óbudai utat. Az ülés után a Fővárosi Közgyűlés közmeghallgatást tart.

(MTI)

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.