290 forintos buszjegy, 9000 forintos bérlet jövőre

A közszolgáltatási díjak és a BKV-tarifák jövő évi, infláció feletti emeléséről döntött csütörtöki, idei utolsó ülésén a Fővárosi Közgyűlés. A testület egy héttel ezelőtt szavazategyenlőség miatt nem tudta elfogadni az előterjesztett javaslatokat, ám az MSZP–SZDSZ-koalíciónak most sikerült biztosítania az egyfős többséget. • Havas ismét megmenti a fővárosiakat az áremelésektől? • Keller: Idén 10, jövőre 30 milliárd forintot kap a BKV• Budapest 2020-ban olimpiát és paralimpiát rendezne• Nem fogadták el a főváros jövő évi költségvetési koncepcióját• Részben az M0-ásra terelik a kamionforgalmat

MNO
2008. 12. 18. 12:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közgyűlés döntése értelmében január 1-jétől a BKV-vonaljegy 290 forintba kerül, a dolgozói havi bérlet 9 ezer forint, míg a diák-, a nyugdíjas- és a kisgyermekes bérlet ára 3550 forint lesz. Az éjszakai jegyet januártól megszünteti a BKV. A hetijegyet 4400 forintért, a kétheti bérletet 5950 forintért, az éves bérletet pedig 99 ezer forintért lehet majd megvenni. A BKV tarifáinak átlagosan mintegy 8 százalékos drágulását közel egy százalékkal emeli meg az úgynevezett budapesti bérlet bevezetése. Ez a bérlet a városhatáron belül a MÁV és a Volán járataira is érvényes lesz. Újdonság az is, hogy a metrókon a vonaljegy – az átszállásoktól függetlenül – egy órán át lesz érvényes. Bevezetik a negyedéves bérletet, ami 100 napra három havibérlet áráért vásárolható meg. A 10 darabos gyűjtőjegy 2600 forint lesz, míg a járművön vásárolt vonaljegyért 400 forintot kell majd fizetni. Változás továbbá, hogy a jegy nélkül utazók a pótdíjat két napon belül helyszíni pótdíjként rendezhetik.

A Világgazdaság csütörtöki számában arra hívta fel a figyelmet, hogy a budapesti tömegközlekedés a visegrádi térségben – euróban kifejezve – a legdrágább. Az újabb emeléssel a vonaljegy ára az elmúlt hetek 265 forint/eurós átlagárfolyamán eléri az 1,10 eurót, ez érezhetően magasabb a prágai tarifáknál, a varsói és a pozsonyi szintnek közel kétszerese, a bukarestinek és a belgrádinak pedig a háromszorosa – írta a gazdasági lap. A Fővárosi Közgyűlés döntött több közműdíj emeléséről is. Eszerint a kéményseprési és a szennyvízszippantási díj 7-7 százalékkal, a szemétdíj mintegy 14 százalékkal nő január 1-jével. A temetkezés felerészben közszolgáltatási tarifái átlagosan 6,7 százalékkal, szabadáras tarifái 4 százalékkal emelkednek.

Ellenzéki képviselők a vízdíjemeléssel összefüggésben arra mutattak rá, hogy a részben külföldi, részben fővárosi tulajdonban lévő cég jövőre 3,6 milliárd forintos „eredménytermeléssel”, osztalékkal számol, miközben a hálózat felújítására alig jut forrás.

Tarlós: Felesleges pluszterheket rónak az emberekre

Tarlós István, a Fidesz–KDNP-frakciószövetség nevében azt közölte: azért nem támogatják a díjemeléseket, mert azok „felesleges pluszterheket” rónak a fővárosiakra, különösen a lakótelepen élőkre. Álláspontja szerint az infláció feletti emelések sem szociálisan, sem pedig közgazdaságilag nem indokolhatók. Az egy héttel ezelőtti ülésen a szavazásnál a várost vezető MSZP–SZDSZ-koalíciónak nem volt meg az egyfős közgyűlési többsége, mivel Havas Szófia (MSZP) nem jelent meg az ülésen. A mostani ülés koalíciós többségének biztosítása is bizonytalan volt egy ideig, mert az egyik szocialista képviselő, Andó Sándor háromnegyed órás késéssel jelent meg. Az MSZP-frakció ezért szünetet kért, hogy a képviselő a napirend szavazására megérkezzen.

A közgyűlés a nap folyamán várhatóan dönt az új teherforgalmi stratégia életbe léptetéséről is. Eszerint az egész város területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő teherforgalomnak az M0-s körgyűrűt kell használnia. Mivel az M0-s autóútnak a 10-es és 11-es út közötti szakasza nem épült meg, a tehergépjárművek használhatják az M3-as autópálya bevezető szakaszát, a Hungária és a Róbert Károly körutat, valamint több óbudai utat. Az ülés után a Fővárosi Közgyűlés közmeghallgatást tart.

(MTI)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.