51 halál: a veszélyes főút felújításáért demonstrálnak

A 471-es számú főút felújításának kikényszerítéséért demonstrálnak Debrecen-Mátészalka között, miután az Országgyűlés elutasította a rekonstrukció megvalósítására vonatkozó, a jövő évi költségvetést módosító indítványt. A tíz települést érintő, 72 kilométeres útszakaszon az utóbbi évtizedben 51 halálos és több mint 200 súlyos sérüléssel járó baleset történt.

MNO
2008. 12. 11. 11:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folytatódik a tiltakozó demonstráció-sorozat a Debrecen-Mátészalka közötti 471-es számú főút felújításának kikényszerítéséért, miután az Országgyűlés elutasította a rekonstrukció megvalósítására vonatkozó, a jövő évi költségvetést módosító indítványt – közölte Simon Miklós, Nyírbogát polgármestere, a Fidesz országgyűlési képviselője sajtótájékoztatón Nyíregyházán csütörtökön. A fideszes javaslatot „az MSZP-s, SZDSZ-es, MDF-es többség politikai kérdésként kezelve elutasította, pedig közlekedésbiztonsági ügyről van szó, hiszen a tíz települést érintő, 72 kilométeres útszakaszon az utóbbi évtizedben 51 halálos és több mint 200 súlyos sérüléssel járó baleset történt” – mondta az önkormányzati vezető. Hozzátette: az érintett hajdú-bihari és szabolcs-szatmár-beregi településeken folytatják az aláírásgyűjtést is, amit a miniszterelnökhöz nyújtanak majd be, és kérik, hogy a „legveszélyesebb másodrendű főút” felújítása kerüljön vissza a közútfejlesztési koncepcióba, amelyben 2006-ig szerepelt.

Simon Miklós azt is hozzáfűzte, hogy a tíz település által létrehozott közalapítvány, politikamentes civil szervezetként ugyancsak erősíti fellépését a rekonstrukció eléréséért. A politikus arról is szólt, hogy „2002-ben a út felújítási terve már elkészült, s most lenne mód a megvalósítására, hiszen a 8000 milliárdos európai uniós fejlesztési forrásból 6 milliárd biztosan jutna rá, tekintettel a sok balesetre”. Úgy vélte, a közlekedésbiztonsági szempontból elfogadhatatlan állapotban lévő út az emberéletek veszélyeztetése mellett gazdasági hátrányt is okoz a halmozottan hátrányos helyzetű térségnek, mivel elriasztja a befektetőket a munkahelyteremtő beruházások megvalósításától.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.