51 halál: a veszélyes főút felújításáért demonstrálnak

A 471-es számú főút felújításának kikényszerítéséért demonstrálnak Debrecen-Mátészalka között, miután az Országgyűlés elutasította a rekonstrukció megvalósítására vonatkozó, a jövő évi költségvetést módosító indítványt. A tíz települést érintő, 72 kilométeres útszakaszon az utóbbi évtizedben 51 halálos és több mint 200 súlyos sérüléssel járó baleset történt.

MNO
2008. 12. 11. 11:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folytatódik a tiltakozó demonstráció-sorozat a Debrecen-Mátészalka közötti 471-es számú főút felújításának kikényszerítéséért, miután az Országgyűlés elutasította a rekonstrukció megvalósítására vonatkozó, a jövő évi költségvetést módosító indítványt – közölte Simon Miklós, Nyírbogát polgármestere, a Fidesz országgyűlési képviselője sajtótájékoztatón Nyíregyházán csütörtökön. A fideszes javaslatot „az MSZP-s, SZDSZ-es, MDF-es többség politikai kérdésként kezelve elutasította, pedig közlekedésbiztonsági ügyről van szó, hiszen a tíz települést érintő, 72 kilométeres útszakaszon az utóbbi évtizedben 51 halálos és több mint 200 súlyos sérüléssel járó baleset történt” – mondta az önkormányzati vezető. Hozzátette: az érintett hajdú-bihari és szabolcs-szatmár-beregi településeken folytatják az aláírásgyűjtést is, amit a miniszterelnökhöz nyújtanak majd be, és kérik, hogy a „legveszélyesebb másodrendű főút” felújítása kerüljön vissza a közútfejlesztési koncepcióba, amelyben 2006-ig szerepelt.

Simon Miklós azt is hozzáfűzte, hogy a tíz település által létrehozott közalapítvány, politikamentes civil szervezetként ugyancsak erősíti fellépését a rekonstrukció eléréséért. A politikus arról is szólt, hogy „2002-ben a út felújítási terve már elkészült, s most lenne mód a megvalósítására, hiszen a 8000 milliárdos európai uniós fejlesztési forrásból 6 milliárd biztosan jutna rá, tekintettel a sok balesetre”. Úgy vélte, a közlekedésbiztonsági szempontból elfogadhatatlan állapotban lévő út az emberéletek veszélyeztetése mellett gazdasági hátrányt is okoz a halmozottan hátrányos helyzetű térségnek, mivel elriasztja a befektetőket a munkahelyteremtő beruházások megvalósításától.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.