A MÁV-hoz kerül a HÉV? Tarlós: Rendkívül kockázatos dolog

Tarlós István kapkodásnak és rendkívül kockázatosnak tartja a HÉV átadását a MÁV-nak; a Fidesz fővárosi frakcióvezetője a köztévé reggeli műsorában kérdésesnek mondta, mennyire segít a fővároson, ha a most jól üzemelő HÉV-vonalakat a BKV-nál is rosszabb helyzetben lévő vasúttársaság veszi át. A politikus szerint  MÁV „életében nem üzemeltetett még” olyan vonalakat, ahol négy-öt percenként közlekedtek a vonatok.• Kivonul a BKV az elővárosi közlekedés üzemeltetéséből?• „Szerény megítélésem szerint a városvezetésnek tán elment az esze”

MNO
2008. 12. 03. 8:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós arról a sajtóhírről kérdezték, amely szerint a MÁV Cargo 102 milliárd forintos privatizációs bevételéből vásárolja meg a MÁV Zrt. a BKV HÉV-vel kapcsolatos eszközeit, így a BKV jelentős, 30 milliárd forint körüli egyszeri forráshoz juthat. „Ez megint kapkodás” kommentálta a hírt a Fidesz fővárosi frakcióvezetője, aki szerint a HÉV-vonalak átadása a BKV finanszírozásában is csak „abszolút rövid távú”, 2010-ig szóló „virtuális megoldást” jelent. Tarlós ugyanakkor arra hívta fel figyelmet, hogy ha van a BKV-nál rosszabb helyzetű közszolgáltató cég ma Magyarországon, az alighanem a MÁV, amelynek valószínűleg az eladósodottsága is nagyobb mértékű, mint a BKV-é, ahol a 20-30 perces vonatkésés normálisnak számít.

Feltette a kérdést, vajon mennyivel lesz azzal kisegítve a város, ha most ezeket a jól üzemelő és műszakilag is jó állapotban levő HÉV-vonalakat átadja a MÁV Startnak, ahol semmi garancia nincs arra, hogy milyen időközönként járnak majd a szerelvények a mostani a 4-5 perchez képest. Hangsúlyozta: a MÁV „életében nem üzemeltetett még” olyan vonalakat, ahol négy-öt percenként közlekedtek a vonatok, ezért ezt „rendkívül kockázatos dolognak” nevezte. Emellett szerinte ezzel ismét kikerül a főváros kezéből egy olyan eszköz – a HÉV-vonalak felügyelete – amelyet aztán lehetetlen vagy rendkívül nehéz visszaszerezni.

A négy HÉV-vonal közül három vezet az agglomerációba, a szentendrei, a gödöllői és a ráckevei, míg a csepeli HÉV el sem hagyja a várost, így azt nem is tudják odaadni a MÁV Startnak – mondta a politikus. Szerinte ezt a vonalat villamosvonallá akarják „degradálni”, holott egy HÉV-kocsi nagyjából annyi embert képes szállítani, mint egy komplett villamosszerelvény. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője több mint hibának, bűnnek tartotta, hogy a közszolgáltató cégeket sorra engedi ki kezéből a város.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója keddi sajtótájékoztatóján az MTI kérdésére válaszolva elmondta: folynak egyeztetések arról, hogy a MÁV átveszi a BKV-tól a HÉV-et, de a részletekről döntés még nem született.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.