A válság elérte a diákhitelt is – 11 százalékra nő a kamat

A jelenlegi évi 9,5 százalékról 11 százalékra nő a diákhitel 2009. első félévi kamata, az emelkedés a törlesztőrészleteket nem érinti – közölte Őri András, a Diákhitel Központ kommunikációs igazgatója kedden.

MNO
2008. 12. 16. 14:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Őri ismertetése szerint a diákhitel kamatának mértékét döntően az határozza meg, hogy a Diákhitel Központ mennyiért tudott pénzhez jutni, hitelezési tevékenységéhez forrást szerezni a folyamatos mozgásban lévő – jelenleg éppen dráguló – pénzpiacon. Ha a piac jelentősen drágul, akkor ez megjelenhet a diákhitel növekvő kamatában is, ha viszont „olcsóbban” lehet pénzhez jutni, akkor a kamat is csökkenhet. Ez az összefüggés jól nyomon követhető volt 2004-ben: ekkor a dráguló piac miatt a diákhitel 2001-es induló, 9,5 százalékos kamatát 11,95 százalékra kellett emelni, majd 2006-ban – a piac konszolidációja után – a kamat újra lecsökkent a 9,5 százalékos szintre.

A speciális törlesztési feltételek miatt a kamat változása nem növeli meg a havi törlesztőrészlet összegét, mert az továbbra is kizárólag a jövedelemhez igazodik. Továbbra is megmarad az előtörlesztési lehetőség, mely díjmentes és közvetlenül a tőketartozást csökkenti. Nem kell tartani szigorodó hitelbírálattól, mivel a diákhitel esetében ilyen továbbra sincs. Alanyi jogon juthat diákhitelhez minden hazai felsőoktatási intézmény 40 év alatti hallgatója. Nem változik a felvehető összeg sem. Továbbra is havi 40, 30, 25, 21 illetve 15 ezer forintos összeg közül választhatnak a felsőoktatásban tanulók, csak a költségtérítésesek kérhetnek ennél többet, havi 50 ezer forintot – közölte Őri András.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.