Átfogó vizsgálatot indítanak az iskolai erőszak ügyében

Az iskolák a konfliktusokat gyakran elhallgatják, nehogy emiatt romoljon az imázsuk, ennek az a következménye, hogy az iskolák nem mernek szembenézni a kiváltó okokkal – jelentette ki Szüdi János, az oktatási tárca közoktatási szakállamtitkára az iskolai erőszakról rendezett konferencián. Átfogó vizsgálat indulhat az ügyben, az e célra szükséges tízmillió forint rendelkezésre áll. • Ököllel ütötte meg a tanárát – eljárás indult ellene• Öt hónap börtönbüntetést kapott a tanárra támadó nő

MNO
2008. 12. 04. 12:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jövő év elején elindulhat az iskolai erőszak jelenségét feltérképező, átfogó országos vizsgálat, az e célra szükséges tízmillió forint rendelkezésre áll – közölte az oktatási jogok biztosa csütörtökön Budapesten. Aáry-Tamás Lajos a témában rendezett konferencián hangsúlyozta: nem bűnbakot keres, mert ilyen nincs, szerinte mindenkinek van felelőssége e téren. Mint mondta, nagy a nyomás az iskolákon, a pedagógusokon, hogy oldják meg a problémát. A tanárok azonban egyedül képtelenek felvenni a küzdelmet az iskolai erőszak ellen, s hagyják is meg a pedagógust annak, ami: neveljen, tanítson. Ne a pedagógustól várják el, hogy rendőr legyen, nyomozzon, vagy pszichológusként működjön közre a probléma megoldásában – hangsúlyozta, hozzátéve: az iskolai erőszak nem pedagógiai probléma, sokkal összetettebb kérdés, amely túlmutat az iskolán. Az oktatási jogok biztosa szólt arról is: a politikai elit a könnyebb utat választja, amikor a büntető törvénykönyv szigorítása mellett érvel. Véleménye szerint a büntetés végső eszköz, ultima ratio, amikor már nincs más lehetőség.

A konfliktusokat gyakran elhallgatják

Szüdi János, az oktatási tárca közoktatási szakállamtitkára kijelentette: az iskolai erőszak semmilyen formájának nincs helye az intézményekben. Közlése szerint az intézmények a konfliktusokat gyakran elhallgatják, igyekeznek eltussolni, nehogy emiatt romoljon az imázsuk. Ennek az a következménye, hogy az iskolák nem mernek szembenézni a kiváltó okokkal – jegyezte meg. Fontosnak nevezte a jó tanórák megszervezését, hogy a diákok érdekeltté váljanak a részvételben. Hozzátette: a kirekesztettség érzése is vezethet erőszakhoz, a tanulócsoportok megkülönböztetése mindennapos jelenség.

Népszavazási kezdeményezés az Alkotmánybíróság asztalán

Szüdi János kitért arra, hogy az Alkotmánybíróság előtt fekszik egy népszavazási kezdeményezés, amely arról szól: egyetért-e a választópolgár azzal, hogy tanköteles gyermeket ki lehessen tiltani az iskolából. Reményének adott hangot, hogy a kezdeményezés nem jut el a voksolásig, mert úgy látja: nem biztos, hogy a nemek száma lenne több. A szakállamtitkár felidézte, hogy a közoktatási törvény módosítása új eszközként kínálja iskolapszichológusok igénybevételét a probléma kezeléséhez. E szakemberek száma még nagyon kevés – ismerte el, hozzátéve: hároméves program indul, hogy elegendő iskolapszichológus legyen. Klein Sándor, a jó gyakorlatokat összegyűjtő bizottság elnöke arról beszélt, hogy bár az oktatás technikai színvonala javult, a tananyagok egyre korszerűbbek, és a tanárok továbbképzésére is jelentős összegeket fordítanak, ez ma már nem elég. Az iskola és a társadalom összefogására van szükség, hogy egymást kölcsönösen segítsék – hangoztatta.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.