Átfogó vizsgálatot indítanak az iskolai erőszak ügyében

Az iskolák a konfliktusokat gyakran elhallgatják, nehogy emiatt romoljon az imázsuk, ennek az a következménye, hogy az iskolák nem mernek szembenézni a kiváltó okokkal – jelentette ki Szüdi János, az oktatási tárca közoktatási szakállamtitkára az iskolai erőszakról rendezett konferencián. Átfogó vizsgálat indulhat az ügyben, az e célra szükséges tízmillió forint rendelkezésre áll. • Ököllel ütötte meg a tanárát – eljárás indult ellene• Öt hónap börtönbüntetést kapott a tanárra támadó nő

MNO
2008. 12. 04. 12:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jövő év elején elindulhat az iskolai erőszak jelenségét feltérképező, átfogó országos vizsgálat, az e célra szükséges tízmillió forint rendelkezésre áll – közölte az oktatási jogok biztosa csütörtökön Budapesten. Aáry-Tamás Lajos a témában rendezett konferencián hangsúlyozta: nem bűnbakot keres, mert ilyen nincs, szerinte mindenkinek van felelőssége e téren. Mint mondta, nagy a nyomás az iskolákon, a pedagógusokon, hogy oldják meg a problémát. A tanárok azonban egyedül képtelenek felvenni a küzdelmet az iskolai erőszak ellen, s hagyják is meg a pedagógust annak, ami: neveljen, tanítson. Ne a pedagógustól várják el, hogy rendőr legyen, nyomozzon, vagy pszichológusként működjön közre a probléma megoldásában – hangsúlyozta, hozzátéve: az iskolai erőszak nem pedagógiai probléma, sokkal összetettebb kérdés, amely túlmutat az iskolán. Az oktatási jogok biztosa szólt arról is: a politikai elit a könnyebb utat választja, amikor a büntető törvénykönyv szigorítása mellett érvel. Véleménye szerint a büntetés végső eszköz, ultima ratio, amikor már nincs más lehetőség.

A konfliktusokat gyakran elhallgatják

Szüdi János, az oktatási tárca közoktatási szakállamtitkára kijelentette: az iskolai erőszak semmilyen formájának nincs helye az intézményekben. Közlése szerint az intézmények a konfliktusokat gyakran elhallgatják, igyekeznek eltussolni, nehogy emiatt romoljon az imázsuk. Ennek az a következménye, hogy az iskolák nem mernek szembenézni a kiváltó okokkal – jegyezte meg. Fontosnak nevezte a jó tanórák megszervezését, hogy a diákok érdekeltté váljanak a részvételben. Hozzátette: a kirekesztettség érzése is vezethet erőszakhoz, a tanulócsoportok megkülönböztetése mindennapos jelenség.

Népszavazási kezdeményezés az Alkotmánybíróság asztalán

Szüdi János kitért arra, hogy az Alkotmánybíróság előtt fekszik egy népszavazási kezdeményezés, amely arról szól: egyetért-e a választópolgár azzal, hogy tanköteles gyermeket ki lehessen tiltani az iskolából. Reményének adott hangot, hogy a kezdeményezés nem jut el a voksolásig, mert úgy látja: nem biztos, hogy a nemek száma lenne több. A szakállamtitkár felidézte, hogy a közoktatási törvény módosítása új eszközként kínálja iskolapszichológusok igénybevételét a probléma kezeléséhez. E szakemberek száma még nagyon kevés – ismerte el, hozzátéve: hároméves program indul, hogy elegendő iskolapszichológus legyen. Klein Sándor, a jó gyakorlatokat összegyűjtő bizottság elnöke arról beszélt, hogy bár az oktatás technikai színvonala javult, a tananyagok egyre korszerűbbek, és a tanárok továbbképzésére is jelentős összegeket fordítanak, ez ma már nem elég. Az iskola és a társadalom összefogására van szükség, hogy egymást kölcsönösen segítsék – hangoztatta.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.