Budapest: szigor szigor hátán, díjemeléssel „fűszerezve”

Többet kell fizetni Budapesten a közterületek használatáért, ha a Fővárosi Közgyűlés is egyetért a Főpolgármesteri Kabinet által hétfőn támogatott javaslattal. Mindeközben arról is tárgyalnak, hogy januártól egész Budapest területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő forgalomnak döntően az M0-ás gyűrűt kell használnia. • Az állatkertről és a buszvégállomásról tárgyal a főváros

MNO
2008. 12. 08. 10:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

További egyeztetéseket tartott indokoltnak hétfőn a Főpolgármesteri Kabinet a Bogdáni úti autóbusz-végállomás sorsáról, ezért idén nem, csak jövő év elején kerül a kérdés a Fővárosi Közgyűlés elé – nyilatkozta Steiner Pál MSZP-frakcióvezető. Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes elmondta, hogy az ülésen a főpolgármester kérte, azt a változatot dolgozzák ki, amely alapján a Bojtár utcába helyeznék át a buszvégállomást. A javaslat várhatóan márciusig kerül a közgyűlés elé – tette hozzá.


Átlagosan nyolc százalékkal többet kell jövőre fizetni Budapesten a közterületek használatáért, ha a Fővárosi Közgyűlés is egyetért a Főpolgármesteri Kabinet által hétfőn támogatott javaslattal – nyilatkozta a Városháza kommunikációs igazgatója. Nyáry Krisztián elmondta, hogy a közterületek használatáról szóló rendeletmódosítással egyebek közt megteremtik a szezonális gyümölcsárusítás lehetőségét. Lerövidítik bizonyos építkezésekkel összefüggő kérelmek, például a daruépítések ügyintézésének idejét. Egyszerűsítik a közterület-használat megszűnése miatt visszafizető díjak ügyintézését, és döntenek a megállító táblák elhelyezésének tilalmáról. A díjemelés után például egy vendéglátó terasz kihelyezéséért a kiemelt övezetekben 6500 forintot, a minősített övezetekben 4400 forintot, az általános övezetekben pedig 2200 forintot kell majd fizetni négyzetméterenként, havonta. Egy óriásplakát díja a minősített övezetekben 32 800 forint, az általános övezetekben pedig 26 000 forint lenne havonta.

A kiemelt övezetekben továbbra is tiltják az óriásplakátokat. A gyümölcsárusítás díja övezetektől függően naponta és négyzetméterenként 120-180 forint lenne. A kabinetülés résztvevőitől a távirati iroda megtudta azt is, hogy az építési reklámháló díja, amit három éve kedvezményesen állapítottak meg a társasházak felújítása érdekében, jövőre átlagosan 50 százalékkal drágulna. A hivatal ezt azért kezdeményezi, mivel az engedély nélküli közterület-használatok esetén kiszabható legsúlyosabb szankció, a jelenlegi díjak tízszerese nem jelentett elég hatékony visszatartó erőt. A dunai rakparthasználatoknál a közforgalmú és a nem közforgalmú álló hajók és az úszó létesítmények közterület-használati díjai 11 százalékkal növekednek. A közterület-használatok önálló díjtételeként megjelenik jövőre a hangosító berendezéssel folytatott utcazenélés is, mint speciális, egyéb rendezvényi kategória. Az utcazene a fővárosi tulajdonú közterületeken szabadon végezhető tevékenység, de ha hangosító berendezést is használnak hozzá, akkor közterület-használati díjat kell fizetni.

Tovább szigorítják a teherautók budapesti közlekedését

Januártól egész Budapest területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő forgalomnak döntően az M0-ás gyűrűt kell használnia – nyilatkozta Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója hétfőn. A Főpolgármesteri Kabinet hétfőn egyetértett azzal, hogy a jövő héten a Fővárosi Közgyűlés elé kerüljön a budapesti teherforgalmi stratégiáról és a városba behajtó teherautók számának korlátozásáról szóló javaslat. Az igazgató közölte, hogy a közgyűlés korábbi döntésének megfelelően az elmúlt hónapokban a gazdasági és a civil szervezetekkel, valamint a kerületekkel egyeztettek, és ezek eredményét is tartalmazza az előterjesztés.

A javaslat szerint az egész Budapestre kiterjedő tehergépjármű-korlátozás alól kivételt jelent az M3-as autópálya bevezető szakasza-Hungária körút-Róbert Károly körút-Árpád híd-Vörösvári út-Bécsi út és a Batthyány utca-Rákóczi utca-Szentendrei út-Vörösvári út-Bécsi út útvonal, amelyet az M0-ás gyűrű Óbudát elkerülő szakaszának megépüléséig korlátozás nélkül használhatnak a teherautók. A koncentrikus övezeti rendszerben a 12 tonnánál nehezebb gépjárműveket a város egész területéről kitiltják. A belső városrészekbe pedig a 7,5 tonna , illetve a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű teherautók sem hajthatnak be. A költözésre, az építőanyag és tüzelőanyag szállítására reggel 5 és 7 óra között, illetve este 18 és 22 óra között lesz lehetőség – jegyezte meg az igazgató.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.