
rendőrkapitány
Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.
A hírTV Nyugati pályaudvaron tartózkodó tudósítója a MÁV hivatalos adatait közölve elmondta: A főváros Keleti pályaudvara részlegesen fogad és indít, a Déli nem fogad és nem indít, a Nyugati fogad és indít vonatokat – bár ez utóbbival kapcsolatban ellentétesek a tapasztalatok. Este 7 óra környékén ugyanis mindössze egy IC szerelvény gördült be a pályaudvarra, de annak utasai sem tudták megmondani, honnan érkezett a vonat, ugyanis a megkérdezettek is útközben szálltak fel a szerelvényre, és helyjegyet sem kellett váltaniuk. Az ország más városaiban: Szolnok fogad és indít szerelvényeket, Pécsett bénult a vasúti közlekedés, Sárbogárdon a beérkező vonatok rendre továbbindulnak, Kaposváron szintén áll a vasút, Csakúgy, mint Egerben és Kelet-Magyarországon.
A hírTV helyszíni tudósítója este 9 óra után arról tájékoztatott a Nyugati pályaudvarról, hogy néha kiindul 1-1 szerelvény, ekkor pedig a közelben álló utasok odasietnek az induló vonathoz. A hírek szerint Szobra, Szegedre, Szolnokra és Veresegyházára indult néhány vonat az elmúlt órákban. A pályaudvar érdeklődőit arra kérik az információs pultnál, hogy amint meglátnak számukra kellő információt, azonnal keressék meg a vonatukat. A tudósító megerősítette azon korábbi értesüléseket, hogy a Keleti pályaudvaron voltak, akik vasárnap álló, kivilágított szerelvényen éjszakáztak, ezzel kapcsolatban azonban a MÁV felhívta a figyelmet, inkább a váróteremben tegyék ezt. Az esetlegesen elinduló vonatok mind személyvonatként közlekednek – tehát sem Intercityk, sem teherszállítók nem járnak.
A VDSZSZ honlapján közöltek szerint a Keleti pályaudvaron minden áll, az utastájékoztató tábla üres, a jegyvizsgálók, a kocsivizsgálók és a tolatócsapat tagjai sztrájkolnak. A Nyugatiból nagy ritkán indul egy-egy vonat. Hatvanban és Szolnokon teljes a sztrájk a kocsivizsgálók és a jegyvizsgálók körében. Cegléden az összes jegyvizsgáló sztrájkol. Szeged nem indít és nem fogad vonatot, egy váltókezelő vette csak fel a munkát, a többiek sztrájkolnak. Békéscsabán az éjszakai szolgálatra érkezett mindhárom kocsivizsgáló sztrájkba lépett. Debrecen területén a 180 jegyvizsgáló közül 10-12 vette fel a munkát. Miskolcon a kocsivizsgálók állnak. Sátoraljaújhelyen mindkét jegyvizsgáló sztrájkba lépett – olvasható a honlapon.
Gaskó emlékeztetett arra, hogy követeléseik változatlanok. Továbbra is követelnek 250 ezer forintot vasutasonként a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, és 10 százalék kiszervezési pótlékot a leányvállalatoknak.
Gaskó rámutatott, azért időzítették vasárnap nulla órára a gördülő sztrájk újraindítását, mert tiltakoznak a vasárnap hatályba léptetett új menetrend ellen is, mert szerintük nagyfokú hozzá nem értéssel készült. A hétfői tárgyalásokon a szakszervezet kompromisszumos javaslatai ellenére nem jutottak előbbre, a MÁV a nulla megoldás mellett kardoskodik, mintha szándékosan provokálná a vasutasokat, hogy még határozottabban álljanak a sztrájk követelések mögé – mondta az elnök.
Gaskó István kitért arra, hogy nem sikerült megállapodni a sztrájk idején nyújtott még elégséges szolgáltatásról sem. A szakszervezet szerint a 1995-ben az akkori sztrájk idejére elfogadott mértéket tartják elfogadhatónak. Megjegyezte: 1995-ben kétszer akkora kereslet volt a vasúti személyszállítási teljesítmény iránt, mint most. A VDSZSZ elnöke hangsúlyozta: a vasárnapi munkabeszüntetés óta a vasúti hálózaton leállt a forgalom, nincs garancia a vonatok közlekedésére, ennek az az oka, hogy nincs megállapodás a még elégséges szolgáltatásról. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy szerdán 8.15-kor folytatják az egyeztetést a munkáltatóval, ennek eredményét újra értékelik, és ezt követően tájékoztatnak a további lépéseikről.
Gaskó István VDSZSZ-elnök szerint a kormány nem engedi, hogy a MÁV megállapodjon a VDSZSZ-szel, mert Gyurcsány Ferenc miniszterelnök fogságában van a MÁV. S miután „a kormányfő utasítása miatt nem tudnak megegyezni”, így véleménye szerint a megoldás is az ő kezében van.
Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta: a munkáltató kezdi felrúgni a biztonságra vonatkozó szabályokat a sztrájk alatti vonatok közlekedtetése során. Ezt a hatóság felé jelezték.
Kérdésre válaszolva Gaskó István közölte: a 250 ezer forint követelése is már kompromisszum eredménye. Három évvel ezelőtt az akkori közlekedési miniszterrel abban állapodtak meg, hogy egyenlő mértékben részesednek a vasutasok az árufuvarozási részleg privatizációjából. A MÁV Cargónál megkezdődött a részvények kiosztása 1,3 millió forint nagyságrendben. Ez alapján 700 ezer forintot kellene kapniuk, de ezt leengedték 250 ezerre, aminek kifizetését két év alatt is el tudnák fogadni. A 10 százalék kiszervezési pótlékra vonatkozó követelésük teljesítése is lehetséges volna több lépésben, akár három évre elosztva.
A VDSZSZ elnöke szerint mindkét követelés teljesítéséhez rendelkezésre állnak a források a MÁV-társaságoknál.
Gaskó István kérdésre válaszolva közölte: hétfőn, a MÁV Zrt. igazgatóságának és felügyelőbizottságának együttes ülésén kiderült, a MÁV Cargo eladásból származó 102,5 milliárd forint bevétel egy részét a MÁV lebegteti, várva az utasítást a kormánytól, hogy a HÉV megvásárlására kell-e fordítani, vagy másra.
(MTI, hírTV)
Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség
Most kiderül, Zelenszkijnek a fotel vagy a tűzszünet a fontosabb
Kiadták a figyelmeztetést: ne küldj több SMS-t, különben...
Végre Trump is megszólalt az orosz bombázók ukrán megsemmisítéséről
Eddig titkolta Törőcsik Franciska, most végre megmutatta: a rajongók szóhoz sem jutottak!
Egy vérfürdő után benyújtotta lemondását az ukrán szárazföldi erők parancsnoka
Orosz válasz: ballisztikus csapás Ukrajnára
Ezek az ételek jobban károsíthatják a májadat, mint az alkohol
Döbbenetes, mit vittek el Münchenből a PSG vandál szurkolói a BL-döntő után + videó
A Fradi megkezdte a bevásárlást a magyar játékosokból – Lisztes Krisztián is hazatérhet
Ukrajna légicsapása globális kockázatokat rejt
Eldőlt, Orbán Viktor lesz 2026 után is a miniszterelnök újabb négy évre
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.