Rövid ideig tartó forgalomkorlátozásokra továbbra is számítani kell. Az említett szakaszon november végén fejeződtek be a csőfektetési munkálatok és hétfőre az aszfaltozás is elkészül, így két héttel az eredetileg tervezett januári határidő előtt befejeződik az építkezés – olvasható a közleményben. Felhívták a figyelmet arra: bár a közlekedés mindkét irányban elindulhat, az autósoknak a főgyűjtőcsatorna építése miatt további forgalomkorlátozásokra kell számítaniuk, amelyek az alsó rakpartot is érintik majd.
„Rövid ideig tartó, kis területre kiterjedő forgalomkorlátozás, sávszűkület még várható a most megnyíló rakpartszakaszon, illetve bizonyos le- és felhajtósávokban is” – írták. Az építés miatt a Bem téren és a Margit hídnál is forgalomkorlátozások lépnek életbe. A Bem téren január 10-től február közepéig sávszűkítésre, majd a Fő utcai kereszteződés újbóli lezárására kell számítani, várhatóan a nyár elejéig. A Döbrentei tér és a Zsigmond tér között előreláthatólag a nyár elejéig tartanak a munkálatok, részben a felső, részben az alsó rakpart alatt. A csatornafektetést a jövő év őszén útpályaépítés, a Margit híd budai hídfőjénél pedig egy új közlekedési csomópont kialakítása követi, ezért a budai alsó rakpart Margit hídtól északra eső részét várhatóan 2009 októberétől lehet majd újra használni.
A rakpartot a budai főgyűjtőcsatorna kivitelezése miatt zárták le szakaszosan. A legutóbb november 5-én adtak vissza a forgalomnak egy szakaszt, akkor az Erzsébet híd és a Margit híd között nyitották meg az utat. A lezárások az Élő Duna projekt keretében zajló beruházás végéig, várhatóan 2009 őszéig tartanak. A budapesti központi szennyvíztisztító telep és kapcsolódó létesítményei elnevezésű beruházás összköltsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65 százalékát a Kohéziós Alapból az Európai Unió finanszírozza.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.