Hétfőtől újra járható a budai alsó rakpart

Hétfőtől újra járható a budai alsó rakpart a Lágymányosi hídtól egészen a Margit hídig, miután visszaadják a forgalomnak a Petőfi híd és az Erzsébet híd közötti szakaszt – közölték az Élő Duna projekt kivitelezői pénteken.

MNO
2008. 12. 19. 11:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rövid ideig tartó forgalomkorlátozásokra továbbra is számítani kell. Az említett szakaszon november végén fejeződtek be a csőfektetési munkálatok és hétfőre az aszfaltozás is elkészül, így két héttel az eredetileg tervezett januári határidő előtt befejeződik az építkezés – olvasható a közleményben. Felhívták a figyelmet arra: bár a közlekedés mindkét irányban elindulhat, az autósoknak a főgyűjtőcsatorna építése miatt további forgalomkorlátozásokra kell számítaniuk, amelyek az alsó rakpartot is érintik majd.

„Rövid ideig tartó, kis területre kiterjedő forgalomkorlátozás, sávszűkület még várható a most megnyíló rakpartszakaszon, illetve bizonyos le- és felhajtósávokban is” – írták. Az építés miatt a Bem téren és a Margit hídnál is forgalomkorlátozások lépnek életbe. A Bem téren január 10-től február közepéig sávszűkítésre, majd a Fő utcai kereszteződés újbóli lezárására kell számítani, várhatóan a nyár elejéig. A Döbrentei tér és a Zsigmond tér között előreláthatólag a nyár elejéig tartanak a munkálatok, részben a felső, részben az alsó rakpart alatt. A csatornafektetést a jövő év őszén útpályaépítés, a Margit híd budai hídfőjénél pedig egy új közlekedési csomópont kialakítása követi, ezért a budai alsó rakpart Margit hídtól északra eső részét várhatóan 2009 októberétől lehet majd újra használni.

A rakpartot a budai főgyűjtőcsatorna kivitelezése miatt zárták le szakaszosan. A legutóbb november 5-én adtak vissza a forgalomnak egy szakaszt, akkor az Erzsébet híd és a Margit híd között nyitották meg az utat. A lezárások az Élő Duna projekt keretében zajló beruházás végéig, várhatóan 2009 őszéig tartanak. A budapesti központi szennyvíztisztító telep és kapcsolódó létesítményei elnevezésű beruházás összköltsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65 százalékát a Kohéziós Alapból az Európai Unió finanszírozza.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.