Kajsza Zoltán, a HTFSZ elnöke az utóbbi időben történt balesetekkel kapcsolatban elmondta: független szakértői csoport vizsgálta meg a járműveket. Az eredmények szerint azok az uniós szabványoknak megfeleltek, ám a vizsgálat hiányosságokat is feltárt. „A gépkocsik biztonságosabbá tételének érdekében januárban egyeztetések kezdődnek a gyártókkal” – tette hozzá. Hogy konkrétan milyen hiányosságokat találtak, arról az elnök a gyártóval való egyeztetések előtt egyelőre nem kívánt beszélni. Azt azonban kihangsúlyozta: a balesetek miatt nem lehet a tűzoltóságok gépkocsivezetőit hibáztatni, ők ugyanis kiváló szakmai tudással rendelkeznek.
Tatár Attila altábornagy, az OKF főigazgatója ehhez hozzátette: az OKF külön vizsgálatot indított, közvetlenül az alváz- és felépítménygyártókat kereste meg a problémával. A szakértők elmondták: a gépkocsik állapota megfelelt az uniós szabványoknak, és a balesetek idején műszaki állapotuk is megfelelő volt. A főigazgató szerint ezért feltehetőleg a gépkocsivezetők hibáztak, amikor „nem az útviszonyoknak megfelelően vezettek”. Hozzátette: ennek ellenére szükséges a műszaki paraméterek további javítása.
Emlékezetes: az utóbbi időben többször is előfordult, hogy a riasztás helyszínére igyekvő fecskendő felborult. A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete nyáron vizsgálatot is kezdeményezett, mert több sofőr jelezte, hogy a járművek balesetveszélyesek. Az MNO által megkérdezett gépkocsivezetők egyébként elmondták: igyekeznek minél gyorsabban odaérni a riasztás helyszínére, hiszen minden perc számít. A gépkocsik azonban sok esetben nem felelnek meg a gyorsasági és biztonsági követelményeknek – főként, ha hozzászámítjuk az utak helyenként siralmas állapotát is.
A főigazgató a tűzoltóságok magyarországi helyzetével kapcsolatban elmondta: a kedden Pilisszentkereszten tartott országos parancsnoki értekezleten rögzítették, hogy az úgynevezett „fehér foltok” – olyan területek, ahova az átlagos vonulási idő 15 percen túli – lefedése érdekében további létesítményi és önkéntes tűzoltóságokat hoznak létre. Idén három új tűzoltóegység kezdte meg a működését, számuk így – a 2002-es 39-ről – 68-ra emelkedett.
A tájékoztatón arról is szó volt, hogy januártól Magyarország tölti be az ENSZ INSARAG (nemzetközi kutató és mentő tanácsadó csoport) afrikai, európai, közel-keleti regionális csoportjának elnöki tisztségét. Az elnökséggel járó feladatokkal kapcsolatban Tatár Attila elmondta: cél az INSARAG irányelveinek és azok végrehajtásának elősegítése, valamint aktív részvétel a humanitárius és katasztrófa-segítségnyújtásban. Az OKF egy Budapesten rendezendő konferencia megszervezését is tervezi.
Végül az OKF személyi változásaira tértek ki: Dobson Tibor távozik szóvivői posztjáról. A Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság állományába kerül, ahol négy kerület – a XVII., a XVIII., a XIX. és a XX. – tűzoltóparancsnoka lesz. A szóvivő 15 éves munkája elismeréseként Gyenesei István miniszter ajándékát – egy festményt – vette át. Dobson Tibor elmondta: egy szóvivőnek nem a személye a fontos, hanem az a szervezet, amelyet képvisel. Hozzátette: sikereit a médiával közös eredménynek tartja, ezért megköszönte a sajtó munkáját. Az OKF szóvivője 2009. január 1-jétől Szentes György lesz, aki hangsúlyozta: küldetésnek tartja a közvélemény tájékoztatását, ezért alázattal viszonyul új beosztásához.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.