Ígérete ellenére nem adta vissza a luxusautót a BKV-vezér?

A BKV hosszú távú finanszírozásáról kezdődött szakmai egyeztetés a Városházán – ismertették az ülésen résztvevők. Az ez ügyben kiírt közbeszerzést a Boston Consulting Group (BCG) nyerte, amelynek jövő év június végéig több, mint 200 millió forintért kell elkészítenie a tanulmányt. Az MTI tudósítója szerint Kocsis István, a BKV vezérigazgatója még mindig ugyanazzal az Audival érkezett az egyeztetésre. • Ha nincs megegyezés, „érkezik” a félnapos BKV-sztrájk

MNO
2008. 12. 11. 14:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKV hosszú távú finanszírozási stratégiája kidolgozási folyamatának első ütemével összefüggő kérdésekről zajlott csütörtökön széles körű szakmai egyeztetés a Városházán – tudta meg az MTI az ülés résztvevőitől. Tájékoztatásuk szerint az unió bankjának, az EIB-nek az elvárása alapján ki kell dolgozni a BKV, illetve a fővárosi tömegközlekedés hosszú távú finanszírozási stratégiáját.

A fővárosi önkormányzat által ez ügyben kiírt közbeszerzést a Boston Consulting Group (BCG) nyerte, amelynek jövő év június végéig kell elkészítenie – több mint 200 millió forintért – a tanulmányt. A megbeszélésen a BCG státuszjelentést, tájékoztatást adott a BKV helyzetével, finanszírozásával, költséghatékonyságával összefüggő pillanatnyi helyzetről, és egyidejűleg nemzetközi kitekintést is tett. A BCG a helyzetfeltáró munka keretében interjúkat készített a kérdéskör szakértőivel, például a BKV korábbi és jelenlegi vezérigazgatójával, valamint Atkári János korábbi főpolgármester-helyettessel is.

A stratégiakészítés most kezdődő, második ütemében már konkrét javaslatokat tesz a BCG arra, hogy mit kellene változtatni a finanszírozáson a BKV belső struktúráján, a főváros megrendelői szerepén, a menetrenden vagy a tarifákon. Az ülésen Kocsis István, a BKV vezérigazgatója is pozitívan nyilatkozott a BCG tevékenységéről, és úgy vélte, hogy vannak olyan elemei az előterjesztett anyagnak, amelyek az általa szorgalmazott, holdingszerű BKV-struktúra kialakításánál hasznosak lehetnek.

Az MTI városházi tudósítójának személyes észlelése szerint a vezérigazgató ugyanazzal a rendszámú Audi A6-os gépkocsival érkezett a tárgyalásra, mint amivel az elmúlt hónapokban is járt. Kocsis István december 8-ai keltezésű levelében arról tájékoztatta Demszky Gábort, hogy felvetésére megszüntette a szóban forgó autó bérletét. „A mai naptól a saját gépkocsimat használom mindaddig, míg a BKV nyereséges nem lesz. Így a munkaköri feladataim ellátásához is a saját autómat veszem igénybe, amihez nem kérek a BKV-tól sem biztosítást, sem karbantartást, sem benzinellátást” – rögzíti a főpolgármesterhez írt levelében a vezérigazgató.

Demszky Gábor a múlt héten vetette fel, hogy nem szerencsés dolog, ha egy veszteséges cég vezérigazgatója ilyen kategóriájú autót használ. Kifogásolta a felső kategóriás jármű bérlését Tarlós István Fidesz-frakcióvezető is. A főpolgármester december 8-án az MTI-nek nyilatkozva üdvözölte a vezérigazgató döntését, a gépkocsibérlet megszüntetését.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.