Ígérete ellenére nem adta vissza a luxusautót a BKV-vezér?

A BKV hosszú távú finanszírozásáról kezdődött szakmai egyeztetés a Városházán – ismertették az ülésen résztvevők. Az ez ügyben kiírt közbeszerzést a Boston Consulting Group (BCG) nyerte, amelynek jövő év június végéig több, mint 200 millió forintért kell elkészítenie a tanulmányt. Az MTI tudósítója szerint Kocsis István, a BKV vezérigazgatója még mindig ugyanazzal az Audival érkezett az egyeztetésre. • Ha nincs megegyezés, „érkezik” a félnapos BKV-sztrájk

MNO
2008. 12. 11. 14:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKV hosszú távú finanszírozási stratégiája kidolgozási folyamatának első ütemével összefüggő kérdésekről zajlott csütörtökön széles körű szakmai egyeztetés a Városházán – tudta meg az MTI az ülés résztvevőitől. Tájékoztatásuk szerint az unió bankjának, az EIB-nek az elvárása alapján ki kell dolgozni a BKV, illetve a fővárosi tömegközlekedés hosszú távú finanszírozási stratégiáját.

A fővárosi önkormányzat által ez ügyben kiírt közbeszerzést a Boston Consulting Group (BCG) nyerte, amelynek jövő év június végéig kell elkészítenie – több mint 200 millió forintért – a tanulmányt. A megbeszélésen a BCG státuszjelentést, tájékoztatást adott a BKV helyzetével, finanszírozásával, költséghatékonyságával összefüggő pillanatnyi helyzetről, és egyidejűleg nemzetközi kitekintést is tett. A BCG a helyzetfeltáró munka keretében interjúkat készített a kérdéskör szakértőivel, például a BKV korábbi és jelenlegi vezérigazgatójával, valamint Atkári János korábbi főpolgármester-helyettessel is.

A stratégiakészítés most kezdődő, második ütemében már konkrét javaslatokat tesz a BCG arra, hogy mit kellene változtatni a finanszírozáson a BKV belső struktúráján, a főváros megrendelői szerepén, a menetrenden vagy a tarifákon. Az ülésen Kocsis István, a BKV vezérigazgatója is pozitívan nyilatkozott a BCG tevékenységéről, és úgy vélte, hogy vannak olyan elemei az előterjesztett anyagnak, amelyek az általa szorgalmazott, holdingszerű BKV-struktúra kialakításánál hasznosak lehetnek.

Az MTI városházi tudósítójának személyes észlelése szerint a vezérigazgató ugyanazzal a rendszámú Audi A6-os gépkocsival érkezett a tárgyalásra, mint amivel az elmúlt hónapokban is járt. Kocsis István december 8-ai keltezésű levelében arról tájékoztatta Demszky Gábort, hogy felvetésére megszüntette a szóban forgó autó bérletét. „A mai naptól a saját gépkocsimat használom mindaddig, míg a BKV nyereséges nem lesz. Így a munkaköri feladataim ellátásához is a saját autómat veszem igénybe, amihez nem kérek a BKV-tól sem biztosítást, sem karbantartást, sem benzinellátást” – rögzíti a főpolgármesterhez írt levelében a vezérigazgató.

Demszky Gábor a múlt héten vetette fel, hogy nem szerencsés dolog, ha egy veszteséges cég vezérigazgatója ilyen kategóriájú autót használ. Kifogásolta a felső kategóriás jármű bérlését Tarlós István Fidesz-frakcióvezető is. A főpolgármester december 8-án az MTI-nek nyilatkozva üdvözölte a vezérigazgató döntését, a gépkocsibérlet megszüntetését.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.