Indoklás nélkül menesztették a Pannon Volán vezérigazgatóját

Menesztették a Pannon Volán Zrt. vezérigazgatóját, a döntést nem indokolták. A volt vezető nem reagált arra a felvetésre, amely szerint azért kell távoznia, mert ellenezte az autóbusz-pályaudvar közelébe tervezett két beruházás kivitelezését.

MNO
2008. 12. 29. 13:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felmentette posztjáról Balázs Dezső vezérigazgatót a Pannon Volán Zrt. rendkívüli közgyűlése hétfőn Pécsett – közölte az érintett az MTI-vel. Balázs Dezső elmondta: a többségi tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. képviselői úgy döntöttek: december 31-től nem tartanak igényt a munkájára, menesztését nem indokolták.

A vezérigazgató nem kívánta kommentálni az MTI értesülését, miszerint a távozása összefüggésben lenne a baranyai megyeszékhely autóbusz-pályaudvara közelébe tervezett két beruházással. A távolsági autóbusz-pályaudvartól délre eső területen barkácsáruház és bevásárlóközpont épülne, a Pannon Volán vezetése azonban közlekedésszakmai okokból ellenezte a kivitelezést.

Balázs Dezső december elején még a cég sikereiről, terveiről tartott sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a 97 százalékban állami, 3 százalékban dolgozói tulajdonban lévő vállalat tartósan nyereségessé vált. Amíg 2005-ben még 140 millió forintos veszteséget szenvedett el, az árbevétel növelését és a költségek csökkentését célzó intézkedéseknek köszönhetően azonban 2006-ban már 18 millió, 2007-ben 331 millió forint nyeresége volt, és az idén is százmilliós nagyságrendű profitot vár.

A 860 embert foglalkoztató, 300 baranyai települést érintően helyközi, Komlón, Mohácson, Siklóson és Szigetváron helyi járatú utaztatást is végző Pannon Volán 325 járművel évente 21 millió utast szállít. A minél magasabb színvonalú szolgáltatások biztosítása érdekében igyekszik fiatalítani járműparkját. Tavasz óta 13 új, CREDO típusú autóbuszt vásárolt a cég, és jövő áprilisig további 10 busz beszerzése várható. A 23 járműért 1 milliárd forintot fizetnek, de autóbuszflottájuk így is az egyik legöregebb az országban, a járművek átlagos életkora 13,2 év.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.