A vasúttársaság továbbra sem tudja teljesíteni a VDSZSZ által kért, minden dolgozónak kifizetésre ajánlott nettó 250.000 forintot, amely a Máv-Cargo privatizációja kapcsán került előtérbe. Továbbá a leányvállalathoz kiszervezett dolgozóknak sem tudják megadni a plusz 10 százalékos bérkövetelést – mondta Kavalecz Imre.
Nem tudtak megállapodni szerda délután a még elégséges szolgáltatásokról sem. Ennek kapcsán a VDSZSZ egy korábbi, 1995-ös megállapodást frissítene fel, amelyet akkor a MÁV hivatalosan elfogadott. Akkor minimális szolgáltatásként 400-450 vonat közlekedtetésében állapodtak meg a felek a sztrájk idejére. A MÁV sajtófőnöke azonban hangsúlyozta: a 13 évvel ezelőtti szerződést csak egyszeri alkalomra kötötték. Kavalecz Imre úgy vélte, hogy az egyszeri helyzetre alkalmazott még elégséges szolgáltatások felett már eljárt az idő, ezért nem fogadható el a VDSZSZ javaslata a MÁV számára. A MÁV ragaszkodik ahhoz, hogy a sztrájk ideje alatt a még elégséges szolgáltatások keretében 976 vonat közlekedjen naponta – hangsúlyozta Kavalecz Imre.
(MTI)