Nem indít és nem fogad: leállt a vasút az egész országban

Továbbra is az összeomlás szélén az ország vasúti közlekedése a vasárnap este 6 órától országos méretűre kiterjesztett sztrájk miatt. A nemzetközi vonatközlekedés megszűnt az országban. A fővárosban mindhárom központi pályaudvar: a Déli, a Keleti és a Nyugati is megbénult, de a nagyobb vidéki pályaudvarokon sincs vonatközlekedés. A VDSZSZ délután háromkor ül tárgyalóasztalhoz a MÁV vezetésével.• Országszerte megbénult a vasúti közlekedés + Videók

MNO
2008. 12. 15. 8:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vidékről ugyan indul egy-egy személyvonat, de ezek általában nem jutnak el a célállomásra. Több nagy pályaudvar teljesen leállt, egyáltalán nem indít és fogad vonatokat. Az intercity- és a távolsági szerelvények egyáltalán nem járnak, a nemzetközi vonatokat pedig már külföldről sem indítják el.

Hétfőn reggel 6 órakor a budapesti Keleti pályaudvar központi kijelzője azt mutatta, hogy a sztrájk miatt a vonatok nem indulnak, az érkezésnél pedig késésekre, járatkimaradásokra kell számítani. A kijelzőn egyetlen járat sem szerepelt. A Nyugati pályaudvar kijelzőjén egyetlen induló járat, a 6.53-as szegedi IC szerepelt, ám ennek indulása is bizonytalan volt. A MÁV Zrt. tájékoztatása szerint a nemzetközi vonatközlekedés is megszűnt, ezalól egyedül a Belgrádból érkező nemzetközi gyors jelent kivételt, amely már belépett az országba. Belföldön az intercity- és a gyorsvonati közlekedés gyakorlatilag megszűnt a sztrájk miatt. Egy-egy személyvonatot el tudtak indítani, amelyek késéssel közlekednek.

A szegedi nagyállomás nem indított és nem fogadott vonatokat hétfőn reggel, Békéscsaba viszont elérhető a város másik – a Rókus városrészben levő – állomásáról. A miskolci Tiszai pályaudvaron egy-két Bz motorvonaton kívül nem jártak szerelvények, az éjszaka folyamán a jegyvizsgálók körében is erősödött a sztrájk. Bizonytalan a vonatközlekedés a Dél-Dunántúlon, néhány mellékvonalon közlekednek a szerelvények, a többi helyen vagy szünetel, vagy részleges a forgalom. A Pécs és Budapest közötti első, 5 óra 24 percre tervezett intercity nem hagyta el a baranyai megyeszékhelyet.

A VDSZSZ délután tárgyal a MÁV vezetésével

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) követelései változatlanok: részesedést kérnek a vasutasoknak a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, a leányvállalatokhoz kiszervezett dolgozóknak pedig többletbéremelést. Új elem a hétfőtől érvényes menetrend visszavonása. A MÁV képtelenségnek tartja a követeléseket. A tárgyalások délután három órakor folytatódnak.

A GYSEV most sem sztrájkol

Éjszaka teát osztottak a budapesti Keleti pályaudvaron az utasoknak, sokan kénytelenek voltak ott aludni. A Hír Televízió helyszíni tudósítója elmondta, hogy közel százan rekedtek éjszakára a pályaudvaron, közülük sok a család. Az éjszakát az egyik hálókocsis vonatban töltötték. Tájékoztatást arról, hogy mikor indulhatnak tovább, nem kaptak. A MÁV-bérlettel igénybe vehetők a Volán, illetve a BKV járatai is. A sztrájkot tovább gördíti, hogy akiknek reggel kellett volna felvenniük a pályaudvarokon a munkát, azok még be sem értek.

A Győr–Sopron–Ebenfurti Vasútnál ezúttal sincs sztrájk, de a kisebbik vasúttársaság járatai is késhetnek a VDSZSZ munkabeszüntetése miatt. A Sopron–Győr, a Sopron–Szombathely és a Szombathely–Körmend–Szentgotthárd vonalak egyes szakaszain vonatpótló buszok szállítják az utasokat. Pécsett már vasárnap reggel sztrájkolt egy kalauz, holott a munkabeszüntetést akkor még csak a keleti országrészre hirdették meg.

(hírTV, mti)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.