Nem indít és nem fogad: leállt a vasút az egész országban

Továbbra is az összeomlás szélén az ország vasúti közlekedése a vasárnap este 6 órától országos méretűre kiterjesztett sztrájk miatt. A nemzetközi vonatközlekedés megszűnt az országban. A fővárosban mindhárom központi pályaudvar: a Déli, a Keleti és a Nyugati is megbénult, de a nagyobb vidéki pályaudvarokon sincs vonatközlekedés. A VDSZSZ délután háromkor ül tárgyalóasztalhoz a MÁV vezetésével.• Országszerte megbénult a vasúti közlekedés + Videók

MNO
2008. 12. 15. 8:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vidékről ugyan indul egy-egy személyvonat, de ezek általában nem jutnak el a célállomásra. Több nagy pályaudvar teljesen leállt, egyáltalán nem indít és fogad vonatokat. Az intercity- és a távolsági szerelvények egyáltalán nem járnak, a nemzetközi vonatokat pedig már külföldről sem indítják el.

Hétfőn reggel 6 órakor a budapesti Keleti pályaudvar központi kijelzője azt mutatta, hogy a sztrájk miatt a vonatok nem indulnak, az érkezésnél pedig késésekre, járatkimaradásokra kell számítani. A kijelzőn egyetlen járat sem szerepelt. A Nyugati pályaudvar kijelzőjén egyetlen induló járat, a 6.53-as szegedi IC szerepelt, ám ennek indulása is bizonytalan volt. A MÁV Zrt. tájékoztatása szerint a nemzetközi vonatközlekedés is megszűnt, ezalól egyedül a Belgrádból érkező nemzetközi gyors jelent kivételt, amely már belépett az országba. Belföldön az intercity- és a gyorsvonati közlekedés gyakorlatilag megszűnt a sztrájk miatt. Egy-egy személyvonatot el tudtak indítani, amelyek késéssel közlekednek.

A szegedi nagyállomás nem indított és nem fogadott vonatokat hétfőn reggel, Békéscsaba viszont elérhető a város másik – a Rókus városrészben levő – állomásáról. A miskolci Tiszai pályaudvaron egy-két Bz motorvonaton kívül nem jártak szerelvények, az éjszaka folyamán a jegyvizsgálók körében is erősödött a sztrájk. Bizonytalan a vonatközlekedés a Dél-Dunántúlon, néhány mellékvonalon közlekednek a szerelvények, a többi helyen vagy szünetel, vagy részleges a forgalom. A Pécs és Budapest közötti első, 5 óra 24 percre tervezett intercity nem hagyta el a baranyai megyeszékhelyet.

A VDSZSZ délután tárgyal a MÁV vezetésével

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) követelései változatlanok: részesedést kérnek a vasutasoknak a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, a leányvállalatokhoz kiszervezett dolgozóknak pedig többletbéremelést. Új elem a hétfőtől érvényes menetrend visszavonása. A MÁV képtelenségnek tartja a követeléseket. A tárgyalások délután három órakor folytatódnak.

A GYSEV most sem sztrájkol

Éjszaka teát osztottak a budapesti Keleti pályaudvaron az utasoknak, sokan kénytelenek voltak ott aludni. A Hír Televízió helyszíni tudósítója elmondta, hogy közel százan rekedtek éjszakára a pályaudvaron, közülük sok a család. Az éjszakát az egyik hálókocsis vonatban töltötték. Tájékoztatást arról, hogy mikor indulhatnak tovább, nem kaptak. A MÁV-bérlettel igénybe vehetők a Volán, illetve a BKV járatai is. A sztrájkot tovább gördíti, hogy akiknek reggel kellett volna felvenniük a pályaudvarokon a munkát, azok még be sem értek.

A Győr–Sopron–Ebenfurti Vasútnál ezúttal sincs sztrájk, de a kisebbik vasúttársaság járatai is késhetnek a VDSZSZ munkabeszüntetése miatt. A Sopron–Győr, a Sopron–Szombathely és a Szombathely–Körmend–Szentgotthárd vonalak egyes szakaszain vonatpótló buszok szállítják az utasokat. Pécsett már vasárnap reggel sztrájkolt egy kalauz, holott a munkabeszüntetést akkor még csak a keleti országrészre hirdették meg.

(hírTV, mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.