Kavalecz Imre közölte: a MÁV Biztonsági Igazgatósága megállapította, hogy a kisiklást vágánykivetődés okozta. Az igazgatóság hivatalos magyarázata szerint a kivetődés oka, hogy „a talaj vizesedésre hajlamossága, a vízelvezetés nem kellő hatásfoka, a szennyezett ágyazat, a magas sínhőmérséklet miatt kialakult hőmérsékleti erő és a sínek semleges hőmérséklet-különbségének együttes hatása miatt a vágány megbomlott”. A kisiklásban közrejátszott az is, hogy a baleset előtt egy héttel a térségben lehullott 70 milliméternyi csapadék miatt a vasúti pálya alépítményében „kedvezőtlen alakváltozások” következtek be. A biztonsági igazgatóság arra a következtetésre jutott, hogy a pályafelügyelet a baleset előtt betartotta az előírásokat.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.