A levél szerint a koncepció többi közt azért elfogadhatatlan, mert szakmailag nem indokolt, hogy megnyissák a 11-es főút fővárosi szakaszát a 12 tonnánál nehezebb tehergépjárművek előtt. Bús Balázs azt is kéri a főpolgármestertől, hogy a lehető leghamarabb tárgyaltassa újra a stratégia tervezetét a Fővárosi Közgyűlésben. Közölte: hétfőn megkapta a Parking Kft. jelentését a teherforgalmi és környezet-egészségügyi vizsgálatok eredményéről, és ebben – valamint a Főmterv Zrt. tanulmányában – olyan szakmai megállapítások találhatók, amelyek ismeretében "felelős döntéshozó" nem határozhatott volna a Batthyány utca–Rákóczi utca–Szentendrei út útvonal nehéz tehergépjármű-forgalom számára történő megnyitása mellett.
Az önkormányzat már többször tiltakozott a 11-es főút fővárosi szakaszának felszabadítása miatt. Ellenérveik egyike, hogy az épületek és az útpálya távolsága számos esetben nem haladja meg a 10-15 métert, emiatt a feltétlenül szükséges zajcsillapító eszközök kialakítására nincs lehetőség. Álláspontjuk szerint az útszakaszon a talajszerkezet adottságai is rendkívül rosszak, ezért az intézkedések végrehajtása nemcsak az életminőség drasztikus romlását eredményezné, hanem jelentős mennyiségű épületkárral is együtt járna.
Kifogásolja Óbuda-Békásmegyer az út megnyitását a 12 tonnánál nagyobb tengelyterhelésű járművek előtt azért is, mert az út a főváros egyik legjelentősebb római kori régészeti területén megy keresztül, amely valószínűsíthetően károsodást szenvedne. Véleményük szerint a főváros tranzit-teherforgalomtól történő mentesítéséhez az M0-s autóút továbbépítésére feltétlenül szükség van, és a kerület szorgalmazza a körgyűrű 10-es és 11-es út közötti szakaszának mihamarabbi megépítését.
A főváros új teherforgalmi stratégiája szerint – amelyet csütörtökön fogadott el a Fővárosi Közgyűlés – az egész város területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő teherforgalomnak az M0-s körgyűrűt kell használnia. Mivel az M0-s autóútnak a 10-es és 11-es út közötti szakasza nem épült meg, a tehergépjárművek használhatják az M3-as autópálya bevezető szakaszát, a Hungária és a Róbert Károly körutat, valamint több óbudai utat.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.