Óbuda polgármestere nem kér Demszky teherautóiból

Óbuda-Békásmegyer önkormányzata elfogadhatatlannak tartja a főváros új teherforgalmi stratégiáját, és azt kéri Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármestertől, függessze fel a vonatkozó határozatok végrehajtását – olvasható Bús Balázs (Fidesz) kerületi polgármester Demszky Gábornak írt pénteki levelében.

MNO
2008. 12. 19. 15:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A levél szerint a koncepció többi közt azért elfogadhatatlan, mert szakmailag nem indokolt, hogy megnyissák a 11-es főút fővárosi szakaszát a 12 tonnánál nehezebb tehergépjárművek előtt. Bús Balázs azt is kéri a főpolgármestertől, hogy a lehető leghamarabb tárgyaltassa újra a stratégia tervezetét a Fővárosi Közgyűlésben. Közölte: hétfőn megkapta a Parking Kft. jelentését a teherforgalmi és környezet-egészségügyi vizsgálatok eredményéről, és ebben – valamint a Főmterv Zrt. tanulmányában – olyan szakmai megállapítások találhatók, amelyek ismeretében "felelős döntéshozó" nem határozhatott volna a Batthyány utca–Rákóczi utca–Szentendrei út útvonal nehéz tehergépjármű-forgalom számára történő megnyitása mellett.

Az önkormányzat már többször tiltakozott a 11-es főút fővárosi szakaszának felszabadítása miatt. Ellenérveik egyike, hogy az épületek és az útpálya távolsága számos esetben nem haladja meg a 10-15 métert, emiatt a feltétlenül szükséges zajcsillapító eszközök kialakítására nincs lehetőség. Álláspontjuk szerint az útszakaszon a talajszerkezet adottságai is rendkívül rosszak, ezért az intézkedések végrehajtása nemcsak az életminőség drasztikus romlását eredményezné, hanem jelentős mennyiségű épületkárral is együtt járna.

Kifogásolja Óbuda-Békásmegyer az út megnyitását a 12 tonnánál nagyobb tengelyterhelésű járművek előtt azért is, mert az út a főváros egyik legjelentősebb római kori régészeti területén megy keresztül, amely valószínűsíthetően károsodást szenvedne. Véleményük szerint a főváros tranzit-teherforgalomtól történő mentesítéséhez az M0-s autóút továbbépítésére feltétlenül szükség van, és a kerület szorgalmazza a körgyűrű 10-es és 11-es út közötti szakaszának mihamarabbi megépítését.

A főváros új teherforgalmi stratégiája szerint – amelyet csütörtökön fogadott el a Fővárosi Közgyűlés – az egész város területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő teherforgalomnak az M0-s körgyűrűt kell használnia. Mivel az M0-s autóútnak a 10-es és 11-es út közötti szakasza nem épült meg, a tehergépjárművek használhatják az M3-as autópálya bevezető szakaszát, a Hungária és a Róbert Károly körutat, valamint több óbudai utat.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.