Óbuda tiltakozik – ötszörösére nőhet a Szentendrei út forgalma?

Elfogadhatatlannak tartja a fővárosi behajtási rendeletet a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara. Óbudán a teherforgalmi stratégia ellen tiltakoznak: az M0-s megépüléséig ugyanis a Szentendrei útra terelnék a Megyeri híd kamionforgalmát.

MNO
2008. 12. 26. 11:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Budai alsó rakpart Petőfi és Erzsébet híd közötti szakaszára hétfőn hajnalban hajthattak fel újra az autósok. Április óta volt lezárva a főgyűjtőcsatorna építése miatt, a munkálatokat azonban a tervezettnél két héttel korábban befejezték.

Óbuda polgármesterétől hiába kér türelmet a főváros vezetése. Bús Balázs a szakértői tanulmányokat mutatja. A forgalom a becslések szerint ötszörösére nőhet, szervízút nincs, ahogy zajvédő falak sincsenek.
A teherforgalom korlátozásáról elfogadott rendelet zónákra osztja Budapestet, a behajtást pedig engedélyhez köti. A havi behajtási díj – össztömegtől és övezettől függően – 5000 és 60 ezer forint között szóródik. A Budapesti Iparkamaránál azt mondják, a fuvarozók díjemelésre kényszerülnek, ami megjelenik majd a fogyasztói árban. A belső kerületekből – a hajnali és a késő esti órák kivételével – a szabályozás kitiltja a nehézteherautókat. A többi kerületre az általános, 12 tonnás korlátozás érvényes, mégpedig napszaktól függetlenül.

(hírTV)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.