Óbuda tiltakozik – ötszörösére nőhet a Szentendrei út forgalma?

Elfogadhatatlannak tartja a fővárosi behajtási rendeletet a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara. Óbudán a teherforgalmi stratégia ellen tiltakoznak: az M0-s megépüléséig ugyanis a Szentendrei útra terelnék a Megyeri híd kamionforgalmát.

MNO
2008. 12. 26. 11:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Budai alsó rakpart Petőfi és Erzsébet híd közötti szakaszára hétfőn hajnalban hajthattak fel újra az autósok. Április óta volt lezárva a főgyűjtőcsatorna építése miatt, a munkálatokat azonban a tervezettnél két héttel korábban befejezték.

Óbuda polgármesterétől hiába kér türelmet a főváros vezetése. Bús Balázs a szakértői tanulmányokat mutatja. A forgalom a becslések szerint ötszörösére nőhet, szervízút nincs, ahogy zajvédő falak sincsenek.
A teherforgalom korlátozásáról elfogadott rendelet zónákra osztja Budapestet, a behajtást pedig engedélyhez köti. A havi behajtási díj – össztömegtől és övezettől függően – 5000 és 60 ezer forint között szóródik. A Budapesti Iparkamaránál azt mondják, a fuvarozók díjemelésre kényszerülnek, ami megjelenik majd a fogyasztói árban. A belső kerületekből – a hajnali és a késő esti órák kivételével – a szabályozás kitiltja a nehézteherautókat. A többi kerületre az általános, 12 tonnás korlátozás érvényes, mégpedig napszaktól függetlenül.

(hírTV)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.