ORTT-kampány: ne a televízió nevelje fel a gyerekeket!

Ne a televízió nevelje fel a gyereket! – ezzel a mottóval indított tévéreklámkampányt szombaton az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT). A médiahatóság a román társszervtől kapta kölcsön a gyerekek szülői felügyelet nélküli tévézésének veszélyeit bemutató három szpotot. A magyar viszonyokhoz minimális költségekkel adaptált reklámok legalább tavaszig műsoron maradnak, de erős hangvételük miatt csak 21 óra után kerülhetnek adásba.

MNO
2008. 12. 27. 9:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kivételesen szerencsés a helyzet – nyilatkozta az MTI-nek Majtényi László, az ORTT elnöke a két hatóság együttműködéséről, akárcsak arról, hogy a megkeresett televíziós csatornák mindegyike vállalta, hogy ingyen leadja a mintegy negyedperces filmecskéket. Megjegyezte, hogy különösen erősnek tartja ezeket az anyagokat.

Az ORTT elnöke csupán annyit árult el, hogy tavaszig mindenképpen műsoron marad a három reklám, de azzal kapcsolatban hallgatásba burkolózott, milyen további, hasonló akciókat terveznek; mint mondta, ennek oka nem utolsó sorban az, hogy építenek a meglepetés erejére.

A PHARE-pályázaton nyert 20 ezer euróból leforgatott filmek igen erős visszhangra találtak Romániában – jegyezte meg Rasvan Popescu, a bukaresti székhelyű Nemzeti Audiovizuális Tanács (CNA) vezetője az MTI-nek. Elmondta azt is: a CNA általános és középiskolákban is kampányol, egyebek mellett a román nyelv és a kiskorúak védelme érdekében.

Például a tanároknak, osztályfőnököknek osztott oktatási segédanyagba gyűjtötték a médiában leggyakrabban elhangzó nyelvtani hibákat, vagy levélben köszönik meg a szülőknek, hogy nem engedik egyedül képernyő elé ülni csemetéiket, „nem hagyják, hogy a televízió nevelje a gyereket”.

A kampány fontosságát hangsúlyozva az ORTT arról tájékoztatta az MTI-t, hogy Magyarországon a gyermekek naponta legalább három órát töltenek tévénézéssel, a tizenkét év alattiak ennél is többet; utóbbiak közül minden hetedik-nyolcadik nézi a műsorokat esténként felnőtt felügyelete nélkül.

Jelezték egyúttal, hogy a hazai médiában szokatlanul erős hangvételű társadalmi célú filmek – a médiatörvény kiskorúak védelméről szóló rendelkezéseit betartva – csak 21 óra után kerülhetnek adásba. A szpotok elérhetők lesznek az ORTT honlapján.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.