Mivel azonban az M0-ás autóút 10-es és 11-es út közötti szakasza még nem épült meg, a tehergépjárművek használhatják az M3-as autópálya bevezető szakaszát, a Hungária és a Róbert Károly körutat, valamint több óbudai utat; ez utóbbi ellen a III. kerület korábban többször is tiltakozott. Az előterjesztő Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes több módosító indítványt is befogadott, köztük több ellenzéki javaslatot is. Eszerint például a X., a XIII., a XVI. és a XXII. kerületben változik a forgalom-terhelés területi korlátozásának a határa. A közgyűlés MSZP-SZDSZ többsége ugyanakkor nem fogadta be például a III. és a XII. kerületi korlátozásra vonatkozó módosító indítványokat.
Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester korábban azt hangoztatta: a koncepció leglényegesebb eleme, hogy 2009. január 1-jével a legerőteljesebben légszennyező nehéz gépjárműveket kitiltsák Budapestről, és az átmenő forgalmat az M0-s körgyűrű használatára kötelezzék. A korlátozás alól kivételt jelent az M3-as autópálya bevezető szakasza, a Hungária körút-Róbert Károly körút-Árpád híd-Vörösvári út-Bécsi út, valamint a Batthyány utca-Rákóczi utca-Szentendrei út-Vörösvári út-Bécsi út vonala az M0-s körgyűrű 10-es és 11-es út közötti szakaszának megépítéséig. Óbuda-Békásmegyer önkormányzata korábban többször tiltakozott az utóbbi útszakasz felszabadítása ellen, többek között Aquincum védelme miatt. Mint közölték, elfogadhatatlannak tartják a 11-es főút fővárosi szakaszának megnyitását a 12 tonnánál nehezebb tehergépjármű-forgalom előtt.
A rendelettervezet álláspontjuk szerint a történelmi értékek védelmének elvével ellentétben nem veszi figyelembe, hogy az útvonal a főváros legjelentősebb római kori régészeti területén megy keresztül. Óbuda-Békásmegyer továbbá szorgalmazta azt is, hogy a 10-es és 11-es főutakat összekötő M0-ás szakasz megépítésére a lehető leghamarabb kerüljön sor.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.