Részben az M0-ásra terelik a kamionforgalmat

A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén az MSZP, az SZDSZ és az MDF képviselőinek szavazataival elfogadta Budapest teherforgalmi stratégiáját és az ahhoz kapcsolódó rendeletet. Eszerint január 1-jétől az egész város területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő teherforgalomnak pedig az M0-ás körgyűrűt kell használnia.

MNO
2008. 12. 18. 17:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mivel azonban az M0-ás autóút 10-es és 11-es út közötti szakasza még nem épült meg, a tehergépjárművek használhatják az M3-as autópálya bevezető szakaszát, a Hungária és a Róbert Károly körutat, valamint több óbudai utat; ez utóbbi ellen a III. kerület korábban többször is tiltakozott. Az előterjesztő Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes több módosító indítványt is befogadott, köztük több ellenzéki javaslatot is. Eszerint például a X., a XIII., a XVI. és a XXII. kerületben változik a forgalom-terhelés területi korlátozásának a határa. A közgyűlés MSZP-SZDSZ többsége ugyanakkor nem fogadta be például a III. és a XII. kerületi korlátozásra vonatkozó módosító indítványokat.

Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester korábban azt hangoztatta: a koncepció leglényegesebb eleme, hogy 2009. január 1-jével a legerőteljesebben légszennyező nehéz gépjárműveket kitiltsák Budapestről, és az átmenő forgalmat az M0-s körgyűrű használatára kötelezzék. A korlátozás alól kivételt jelent az M3-as autópálya bevezető szakasza, a Hungária körút-Róbert Károly körút-Árpád híd-Vörösvári út-Bécsi út, valamint a Batthyány utca-Rákóczi utca-Szentendrei út-Vörösvári út-Bécsi út vonala az M0-s körgyűrű 10-es és 11-es út közötti szakaszának megépítéséig. Óbuda-Békásmegyer önkormányzata korábban többször tiltakozott az utóbbi útszakasz felszabadítása ellen, többek között Aquincum védelme miatt. Mint közölték, elfogadhatatlannak tartják a 11-es főút fővárosi szakaszának megnyitását a 12 tonnánál nehezebb tehergépjármű-forgalom előtt.

A rendelettervezet álláspontjuk szerint a történelmi értékek védelmének elvével ellentétben nem veszi figyelembe, hogy az útvonal a főváros legjelentősebb római kori régészeti területén megy keresztül. Óbuda-Békásmegyer továbbá szorgalmazta azt is, hogy a 10-es és 11-es főutakat összekötő M0-ás szakasz megépítésére a lehető leghamarabb kerüljön sor.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.