Részben az M0-ásra terelik a kamionforgalmat

A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén az MSZP, az SZDSZ és az MDF képviselőinek szavazataival elfogadta Budapest teherforgalmi stratégiáját és az ahhoz kapcsolódó rendeletet. Eszerint január 1-jétől az egész város területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő teherforgalomnak pedig az M0-ás körgyűrűt kell használnia.

MNO
2008. 12. 18. 17:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mivel azonban az M0-ás autóút 10-es és 11-es út közötti szakasza még nem épült meg, a tehergépjárművek használhatják az M3-as autópálya bevezető szakaszát, a Hungária és a Róbert Károly körutat, valamint több óbudai utat; ez utóbbi ellen a III. kerület korábban többször is tiltakozott. Az előterjesztő Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes több módosító indítványt is befogadott, köztük több ellenzéki javaslatot is. Eszerint például a X., a XIII., a XVI. és a XXII. kerületben változik a forgalom-terhelés területi korlátozásának a határa. A közgyűlés MSZP-SZDSZ többsége ugyanakkor nem fogadta be például a III. és a XII. kerületi korlátozásra vonatkozó módosító indítványokat.

Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester korábban azt hangoztatta: a koncepció leglényegesebb eleme, hogy 2009. január 1-jével a legerőteljesebben légszennyező nehéz gépjárműveket kitiltsák Budapestről, és az átmenő forgalmat az M0-s körgyűrű használatára kötelezzék. A korlátozás alól kivételt jelent az M3-as autópálya bevezető szakasza, a Hungária körút-Róbert Károly körút-Árpád híd-Vörösvári út-Bécsi út, valamint a Batthyány utca-Rákóczi utca-Szentendrei út-Vörösvári út-Bécsi út vonala az M0-s körgyűrű 10-es és 11-es út közötti szakaszának megépítéséig. Óbuda-Békásmegyer önkormányzata korábban többször tiltakozott az utóbbi útszakasz felszabadítása ellen, többek között Aquincum védelme miatt. Mint közölték, elfogadhatatlannak tartják a 11-es főút fővárosi szakaszának megnyitását a 12 tonnánál nehezebb tehergépjármű-forgalom előtt.

A rendelettervezet álláspontjuk szerint a történelmi értékek védelmének elvével ellentétben nem veszi figyelembe, hogy az útvonal a főváros legjelentősebb római kori régészeti területén megy keresztül. Óbuda-Békásmegyer továbbá szorgalmazta azt is, hogy a 10-es és 11-es főutakat összekötő M0-ás szakasz megépítésére a lehető leghamarabb kerüljön sor.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.