Sorban állásra és késésekre kell számítani Ferihegyen

Az egyik legforgalmasabb napon, aranyvasárnap 30-40 perces sorban állásra és kisebb járatkésésekre számítani kell, járatot azonban a folytatódó sztrájk ellenére sem kell törölni.

MNO
2008. 12. 21. 10:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szollár Domokos, a Budapest Airport szóvivője vasárnap elmondta, hogy várhatóan 25 ezer utas fordul meg aranyvasárnap a reptéren. A 242 munkavállaló közül 99-en sztrájkolnak, ám a létszám mintegy 80 százaléka így is dolgozik. Az utasbiztonsági területen ugyanis a 40 görög szakemberen kívül 38, a szabadságát megszakító magyar alkalmazott is beállt az utasbiztonsági ellenőrző kapukba. Ennek köszönhetően a 2B terminál valamennyi utasbiztonsági csatornája üzemel, a nagyobb forgalom miatt azonban a csúcsidőszakokban 30-40 perces sorban állásra kell számítani. Járatot nem törölnek, de a az indulásnál kisebb késések lehetnek – tette hozzá.

A ferihegyi sztrájk december 10-e óta tart, a munkabeszüntetést a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) és a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) hirdette meg, miután nem tudtak megállapodni a munkáltatóval a kollektív szerződésről, a létszámról, a munkarendről, a pótlékokról és a BA átalakításáról. Az álláspontok ugyan a héten közeledtek egymáshoz, ám végül a megállapodástervezetet csak a munkaadó írta alá, az érdekképviseletek saját tervezetet dolgoztak ki. Az egyeztetések várhatóan hétfőn folytatódnak, a szakszervezetek külföldi közvetítő bevonását javasolták.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.