A megbeszélés a szakszervezetek és a BA között elmaradt. Így továbbra is fenntartják a sztrájkot addig, amíg nincs megegyezés. A BA vezetése korábban azt közölte: hétfőn készek tárgyalóasztalhoz ülni, illetve akkor, ha a 2B terminálon a helyzet optimálisabbá válik. Palkovics Imre, a Munkástanácsok Országos Szövetségének (MOSZ) elnöke szakértőként vett volna részt a 4 órás tárgyaláson. Palkovics úgy fogalmazott, a kialakult helyzetért a BA vezetését terheli a felelősség. A cég nem tesz eleget tárgyalási kötelezettségének, ezért már vasárnap a Munkaügyi Bírósághoz fordulnak.
„Nem kerülhet sor a bezárásra”
A nemzetközi légitársaságok egyre türelmetlenebbek. Kora délutáni, közös sajtótájékoztatójukon munkaügyi közvetítő bevonását követelték. Lichtenberger Tamás, a Budapestre Üzemelő Légitársaságok Érdekképviseletének elnöke úgy fogalmazott: nem kerülhet sor a Ferihegyi Repülőtér bezárására, azt minden eszközzel meg kell akadályozni.
A Malév tönkretétele a BA igazi célja?
Jól jönne a Malév ellehetetlenülése a Budapest Airportnak, mert erre hivatkozva kibújhatna privatizációs szerződésének azon pontjai alól, amelyek teljesítése eddig is gondot okozott – olvasható a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) és a Reptéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) szombati közleményében. Ez a logikus magyarázat arra, miért nem hajlandó megkezdeni sem a tárgyalásokat a szakszervezetekkel – írják. Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója szombaton munkatársa útján üzente meg: nem tesz eleget a szakszervezetek invitálásának, és nem vesz részt a tíz órára kitűzött egyeztetésen – áll a közleményben. A légiközlekedési ágazat többi szereplője, légitársaságok, földi kiszolgáló cégek egyaránt megdöbbenéssel szemlélik, hogy a magyar sztrájkjoggal ellentétesen, a cégvezetés meg sem próbál megállapodni a munkavállalókkal.
A szakszervezetek szerint a BA valószínűleg két legyet szeretne ütni egy csapásra. Úgy vélik, hogy a BA arra számít, hogy a sztrájk elfojtásával megtöri a dolgozói érdekképviseletet a repülőtéren. Másrészt a Malév járatainak elmaradására hivatkozva mentességet kérhetne a repülőtér privatizációs szerződésébe foglalt kötelezettségeinek teljesítése alól – írják.
Mint ismeretes, az Állami Számvevőszék jelentése megállapította, hogy a német tulajdonú vállalatnak 46,5 millió euró, akkori árfolyamon számolva 11,8 milliárd forint teljesítetlen tartozása van. Ennek elengedésén felül egy újabb, a privatizációs szerződés által nem engedett, nagyarányú leépítési hullámhoz, és a szolgáltatások színvonalának további csökkentéséhez is szabad kezet remél a vállalat.
Miután Jost Lammers vezérigazgató nem jelent meg a mai egyeztetésen, és a cég továbbra is elzárkózik bármiféle érdemi egyeztetés elől, egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a fentiek jelentik a BA valós motivációját – állítják a szakszervezetek. A LESZ és az RDSZSZ kijelentette: a sztrájkalapjaik kellően fel vannak töltve ahhoz, hogy akár az év végén túl is fenntartsák a munkabeszüntetést, anélkül, hogy partnerszervezeteik segítségét kellene kérniük. Ugyanakkor továbbra is készek a nap bármely órájában tárgyalóasztalhoz ülni a BA vezérkarával, hogy áttekintsék a dolgozók 12 pontos követelését. Szükség esetén pedig készek megvizsgálni, hogy milyen eszközeik vannak a Malév megsegítésére, hogy a repülőtér legnagyobb ügyfele ne lehetetlenüljön el, és az ott dolgozók állása ne kerüljön veszélybe.
(hírTV/MNO/MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.