Több virslit ettünk, mint tavaly

Annak ellenére, hogy a pezsgő mellett a virsli is a szilveszterek kelléke, a húskészítmény nem szezonális termék: mintegy 25 milliárd forint értékben adtak el virslit a kiskereskedelemben 2007 novembere és 2008 októbere között, ami 3 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva – közölte az AC Nielsen Piackutató Kft.

MNO
2008. 12. 30. 7:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A boltokban értékesített virsli mennyiségét tekintve megegyezett az egy évvel korábbival: 27 ezer tonna virsli fogyott 2007 novembere és 2008 októbere között. Jelentősen – hat százalékkal – nőtt az olcsóbb kimért virsli forgalma, miközben a drágább, önkiszolgáláshoz előrecsomagolt szegmens forgalma stagnált, azonban a tendencia ellenére még mindig jóval népszerűbb az előrecsomagolt virsli. Az eladott mennyiségből 72 százalék jutott önkiszolgálásra, és csak 28 a kimért árusításra. Egy kilogramm kimért virsli átlagos fogyasztói ára az idén szeptember-októberben 848 forint volt, viszont önkiszolgálásban jóval magasabb értéket, 983 forintot tett ki.

A kimért virsli átlagos fogyasztói ára 13 százalékkal emelkedett 2007 év vége óta. Az előrecsomagolt szegmensben csekély, 1 százalékos drágulás volt tapasztalható. A kereskedelmi márkák térnyerése folytatódott: 2007 novembere és 2008 októbere között a mennyiségi forgalom 38, értékben pedig 27 százaléka jutott a láncok saját márkáira. A hipermarketek részaránya az eladásokból mennyiségben is, értékben is 36 százalékot ért el 2007 november–2008 októberben, csakúgy, mint egy évvel korábban.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.