Több virslit ettünk, mint tavaly

Annak ellenére, hogy a pezsgő mellett a virsli is a szilveszterek kelléke, a húskészítmény nem szezonális termék: mintegy 25 milliárd forint értékben adtak el virslit a kiskereskedelemben 2007 novembere és 2008 októbere között, ami 3 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva – közölte az AC Nielsen Piackutató Kft.

MNO
2008. 12. 30. 7:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A boltokban értékesített virsli mennyiségét tekintve megegyezett az egy évvel korábbival: 27 ezer tonna virsli fogyott 2007 novembere és 2008 októbere között. Jelentősen – hat százalékkal – nőtt az olcsóbb kimért virsli forgalma, miközben a drágább, önkiszolgáláshoz előrecsomagolt szegmens forgalma stagnált, azonban a tendencia ellenére még mindig jóval népszerűbb az előrecsomagolt virsli. Az eladott mennyiségből 72 százalék jutott önkiszolgálásra, és csak 28 a kimért árusításra. Egy kilogramm kimért virsli átlagos fogyasztói ára az idén szeptember-októberben 848 forint volt, viszont önkiszolgálásban jóval magasabb értéket, 983 forintot tett ki.

A kimért virsli átlagos fogyasztói ára 13 százalékkal emelkedett 2007 év vége óta. Az előrecsomagolt szegmensben csekély, 1 százalékos drágulás volt tapasztalható. A kereskedelmi márkák térnyerése folytatódott: 2007 novembere és 2008 októbere között a mennyiségi forgalom 38, értékben pedig 27 százaléka jutott a láncok saját márkáira. A hipermarketek részaránya az eladásokból mennyiségben is, értékben is 36 százalékot ért el 2007 november–2008 októberben, csakúgy, mint egy évvel korábban.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.