Az MTI-nek eljuttatott közleményében a légitársaság ismerteti: vasárnap kénytelen volt törölni egy brüsszeli járatát, a többi 5 pedig késésekkel fog elindulni. A sztrájk négy napja alatt a Wizz Air összesen hármat törölt az 56 induló és érkező járatából. „Ez emberfeletti erőfeszítéseket követelt a Wizz Air egész csapatától, és természetesen mindent megtettünk annak érdekében, hogy az utasainkat minél kisebb mértékben érintse a Budapest Airporton fennálló káosz” – fogalmaznak. A kialakult helyzet azonban nem fenntartható, súlyosan sérti a Wizz Air és utasai érdekeit – hangsúlyozzák.
A négy napja tartó káosz arra utal, hogy a BA menedzsmentje egyáltalán nem ura a helyzetnek, és teljes mértékben figyelmen kívül hagyja az utasok érdekeit, illetve azt a tényt, hogy a légitársaságok a repülőtér ügyfelei, és a repülőtérnek szolgáltatási kötelezettsége van feléjük – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a közlemény szerint. A BA menedzsmentjének viselkedése ellentétes az EU szabad versenyszellemével, és a Wizz Air meg fogja tenni a szükséges lépéseket, hogy orvosolja a helyzetet.
Kázmér Natasa, a légitársaság szóvivője elmondta, hogy tárgyalást kezdeményeztek a BA vezetőségével, jogi lépéseket fontolgatnak, és benyújtják kártérítési igényüket. A sztrájk miatti kár mértékét még kalkulálják a légitársaságnál. A Wizz Air 2004 júniusa óta üzemel Budapestről. A jelenlegi 19 Airbus A320 repülőgépéből 2 Budapesten állomásozik. Az idén közel 6 millió utast visz teljes hálózatán, ebből 820 ezret a ferihegyi 1-es terminálon keresztül. A Wizz Air az egyetlen menetrend szerinti magyar légitársaság, amely egészséges üzleti modelljének köszönhetően profitábilisan üzemel, nincs kintlévősége, és minden számláját rendezi – hangsúlyozzák.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.