260 ember kerül utcára a szombathelyi MÁV Vasjárműből

Nem hosszabbítja meg mintegy 100 dolgozója idén lejáró, határozott időre szóló szerződését a MÁV Vasjármű Kft. A cég vezetői további 160 főt érintő létszámleépítésről is szándéknyilatkozatot tettek. A cég a válság és a MÁV Cargo eladása miatt nem kap megrendelést.

MNO
2009. 03. 30. 13:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 25 százalékban a nemzeti vasúttársaság, többségében pedig üzleti befektetők tulajdonában levő MÁV Vasjármű Kft.-nek az elmúlt években erős versenyben, hektikusan változó piacon kellett helytállnia, nem kis erőfeszítések árán, a bevezetett hatékonyságnövelő lépéseknek köszönhetően azonban folyamatosan tudott munkát adni dolgozói számára – írja a Vasnepe.hu.

Megrendelésre most kevés az esély, az európai vasúti árufuvarozás ugyanis a válság nyomán 40 százalékkal esett vissza. Az immár osztrák tulajdonban lévő MÁV Cargo 10 ezer vasúti kocsijából 3 ezer áll, Németországban pedig állítólag 40 ezer vagont állítottak félre a szállítócégek. (Hírek szerint bérelt síneken 180 kilométer hosszan állnak az üres vasúti kocsik.) Ennek egyenes következményeként a gyártási, a felújítási és a szervizelési megbízások is visszaestek, s ezt a MÁV Vasjármű Kft. is megszenvedi.

A MÁV Cargo Zrt.-től a korábbi években 1,5–2 milliárd forint értékben tudtak munkát szerezni, az idei évre viszont ebből semmi sem jelenik meg. Az osztrák anyavállalat az összes feladatot úgymond hazaviszi, azokból állítólag még magyarországi javítócégének, a Tiszavas Kft.-nek sem juttat.

A MÁV Vasjármű Kft. számára ugyancsak problémát jelent, hogy a tiltakozások ellenére a MÁV Gépészet Zrt. körüli anomáliák is megmaradtak, vagyis a hazai vasúttársaságtól továbbra is közbeszerzési eljárás nélkül kerülnek munkák az említett MÁV-os vállalathoz, a többi járműjavító a feladatokra még csak árajánlatot sem adhat. A jelek szerint a MÁV Zrt. ebben a helyzetben nem tekinti partnernek a szombathelyi vállalatot, a fentiek mellett az is erre utal, hogy immár a Bz-motorkocsik javítása és fővizsgálata sem itt, hanem Szolnokon folyik. Ez tehát a helyzet, amelyben a MÁV Vasjármű Kft.-nek kényszerlépéseket kell tennie: az idei év folyamán körülbelül 100 dolgozónak nem tudják meghosszabbítani a lejáró munkaszerződését, s emellett a minap egy 160 fős csoportos létszámleépítésről is szándéknyilatkozatot tettek.

(vasnepe.hu)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.