Aláírásgyűjtés a Budapest-Baja közvetlen vonatközlekedésért

Aláírásgyűjtést indított a Fidesz Tolna megyei szervezete a Baja és Budapest közötti közvetlen vasúti közlekedés visszaállításáért - jelentették be a párt országgyűlési képviselői kedden Szekszárdon, a vasútállomáson tartott sajtótájékoztatójukon.

MNO
2009. 03. 03. 16:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Potápi Árpád János fideszes honatya, a párt Tolna megyei elnöke elmondta: képviselőtársaival közösen levélben keresik meg Molnár Csaba közlekedési minisztert, hogy a MÁV Start Zrt. állítsa vissza a napi két pár közvetlen járatot Baja és Budapest között.

A dél-dunántúli és alföldi térség utazói hátrányos helyzetbe kerültek azzal, hogy a 2008. december 14-ei menetrend-módosítás után hétköznapokon csak átszállással lehet eljutni vasúton a fővárosba. Ez az út sok esetben fél napot vesz igénybe – jelentette ki a politikus.

Zsigó Róbert, Baja fideszes országgyűlési képviselője szerint előfordult már, hogy a rosszul átalakított menetrend miatt kevesen utaztak egy adott vonalon, ezért azt később – a kihasználatlanságra hivatkozva – megszüntették. Hozzátette, hogy ha az állam adókat szed be, akkor kötelessége megfelelő közszolgáltatást biztosítani. Horváth István, Szekszárd fideszes képviselője és polgármestere megdöbbentőnek nevezte a választ, amelyet az ügyben feltett parlamenti kérdésére kapott.

Balogh-Fazekas Anita, a MÁV Start Zrt. szóvivője az MTI érdeklődésére közölte: a 2007/2008. évi menetrendben a Baja-Sárbogárd-Budapest között közlekedő napi két pár vonat a gyakori megállás és a sárbogárdi vonategyesítés miatt 4 óra 8 perces átlag menetidővel közlekedett. A hosszú menetidő miatt ezek a vonatok már nem voltak versenyképesek, így a 2008/2009. évi menetrendben a Budapest-Pécs vasútvonalra történő részleges ütemes menetrend kiterjesztésével ezeket megszűntették.

Megmaradt viszont a napi két pár InterPici, amellyel Sárbogárdon közvetlen IC-csatlakozással 3 óra 14 perc alatt lehet a budapesti Keleti pályaudvarra érkezni. Változatlanul közlekedik az iskolai időszakban vasárnap a Sugovica InterCity Baja-Sárbogárd-Budapest viszonylatban, amellyel 3 óra 5 perc alatt érhető el a főváros. Baja-Kiskunhalas-Budapest között szintén megszűnt napi egy pár gyorsvonat, de kiskunhalasi átszállással egész nap 2 óránként biztosított az eljutás. Az utazási idő ezen az útvonalon így 20 perccel csökkent. Bajáról Kecskemétre közvetlenül, 2 óránként, napi 7 alkalommal, 2 óra 25 perces menetidővel biztosított az eljutás a 2008/2009. évi menetrendben – ismertette a szóvivő. Hangsúlyozta: ahogyan eddig is, folyamatosan figyelemmel kísérik a menetrenddel kapcsolatban beérkező észrevételeket, és abban az esetben, ha jelentősebb létszámú utascsoportot érintő módosítás válik szükségessé, akkor a vasúttársaság kezdeményezi azokat a szolgáltatás megrendelőjénél.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.