Aláírásgyűjtés a Budapest-Baja közvetlen vonatközlekedésért

Aláírásgyűjtést indított a Fidesz Tolna megyei szervezete a Baja és Budapest közötti közvetlen vasúti közlekedés visszaállításáért - jelentették be a párt országgyűlési képviselői kedden Szekszárdon, a vasútállomáson tartott sajtótájékoztatójukon.

MNO
2009. 03. 03. 16:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Potápi Árpád János fideszes honatya, a párt Tolna megyei elnöke elmondta: képviselőtársaival közösen levélben keresik meg Molnár Csaba közlekedési minisztert, hogy a MÁV Start Zrt. állítsa vissza a napi két pár közvetlen járatot Baja és Budapest között.

A dél-dunántúli és alföldi térség utazói hátrányos helyzetbe kerültek azzal, hogy a 2008. december 14-ei menetrend-módosítás után hétköznapokon csak átszállással lehet eljutni vasúton a fővárosba. Ez az út sok esetben fél napot vesz igénybe – jelentette ki a politikus.

Zsigó Róbert, Baja fideszes országgyűlési képviselője szerint előfordult már, hogy a rosszul átalakított menetrend miatt kevesen utaztak egy adott vonalon, ezért azt később – a kihasználatlanságra hivatkozva – megszüntették. Hozzátette, hogy ha az állam adókat szed be, akkor kötelessége megfelelő közszolgáltatást biztosítani. Horváth István, Szekszárd fideszes képviselője és polgármestere megdöbbentőnek nevezte a választ, amelyet az ügyben feltett parlamenti kérdésére kapott.

Balogh-Fazekas Anita, a MÁV Start Zrt. szóvivője az MTI érdeklődésére közölte: a 2007/2008. évi menetrendben a Baja-Sárbogárd-Budapest között közlekedő napi két pár vonat a gyakori megállás és a sárbogárdi vonategyesítés miatt 4 óra 8 perces átlag menetidővel közlekedett. A hosszú menetidő miatt ezek a vonatok már nem voltak versenyképesek, így a 2008/2009. évi menetrendben a Budapest-Pécs vasútvonalra történő részleges ütemes menetrend kiterjesztésével ezeket megszűntették.

Megmaradt viszont a napi két pár InterPici, amellyel Sárbogárdon közvetlen IC-csatlakozással 3 óra 14 perc alatt lehet a budapesti Keleti pályaudvarra érkezni. Változatlanul közlekedik az iskolai időszakban vasárnap a Sugovica InterCity Baja-Sárbogárd-Budapest viszonylatban, amellyel 3 óra 5 perc alatt érhető el a főváros. Baja-Kiskunhalas-Budapest között szintén megszűnt napi egy pár gyorsvonat, de kiskunhalasi átszállással egész nap 2 óránként biztosított az eljutás. Az utazási idő ezen az útvonalon így 20 perccel csökkent. Bajáról Kecskemétre közvetlenül, 2 óránként, napi 7 alkalommal, 2 óra 25 perces menetidővel biztosított az eljutás a 2008/2009. évi menetrendben – ismertette a szóvivő. Hangsúlyozta: ahogyan eddig is, folyamatosan figyelemmel kísérik a menetrenddel kapcsolatban beérkező észrevételeket, és abban az esetben, ha jelentősebb létszámú utascsoportot érintő módosítás válik szükségessé, akkor a vasúttársaság kezdeményezi azokat a szolgáltatás megrendelőjénél.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.