A legjobban fejlődő légitársaság díját a Wizz Air kapta, amely 2008-ban több mint százezerrel több utast szállított, mint 2007-ben, ami 15 százalékos növekedést jelent. A Wizz Air tavaly összesen 769 ezer utast szolgált ki Ferihegyen. A leggyorsabban fejlődő légitársaság százezer utas felett díjat a Norwegian Air Shuttle érdemelte ki, amely 34 százalékos növekedést produkált a 2007-es évi forgalmához képest.
A leggyorsabban fejlődő légitársaság százezer utas alatt díjat a Clickairnek adták át, amely több mint 30 ezer utassal, több mint 110 százalékkal növelte forgalmát Ferihegyen. A legpontosabban üzemelő légitársaságnak tavaly az Aeroflot bizonyult. A legjobb marketing kategóriában a Turkish Airlines lett a győztes, amely kommunikációs kampányának köszönhetően 18 százalékkal több utast szállított, mint 2007-ben, valamint a Budapest Airport honlapján tartott internetes szavazáson is az első helyre került.
A közlemény idézi Jost Lammerst, aki egyebek között azt mondta: „Teljesen új alapokra helyezzük légitársaságainkkal való kapcsolatunkat, és a jövőben sokkal nagyobb figyelmet szentelünk utaztató partnereinknek. Hiszen egyértelmű, hogy boldogulásunk és sorsunk összefonódik”.
(MTI)