Nem volt rendkívüli időjárás januárban, az áramkimaradások ideje alatt, így ez nem lehetett az oka a szolgáltatás kimaradásának – közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) hétfőn. A civil fogyasztóvédelmi szervezet megkereste az Országos Meteorológiai Szolgálatot (OMSZ), hogy nyilatkozzon arról, a kérdéses időszakban az áramkimaradással érintett területeken fennállt-e a rendkívüli időjárási körülmény. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) közölte: az OMSZ tanulmányában vizsgálta az adott területeken a hőmérsékleti, a csapadék-, szél- és hóviszonyokat. Ezek alapján – a vizes, tapadó hó ellenére – nem nyilvánította rendkívülinek az adott időszak időjárási körülményeit.
A FEOSZ álláspontja szerint az E.ON Áramszolgáltató Zrt. a fogyasztóknak megtévesztő tájékoztatást adott, és nem az üzletszabályzatának megfelelően járt el az üzemzavarok elhárítása során, amikor rendkívüli időjárásra hivatkozott. A FEOSZ még februárban pert indított az E.ON Áramszolgáltató Zrt. ellen, a győri városi bíróság az első tárgyalást 2009. május 6-ra ki is tűzte. A FEOSZ álláspontja szerint az áramszolgáltató szerződésszegést követett el, így ennek jogkövetkezménye – a kártérítési kötelezettség mellett – ötezer forint, 36 órás áramkimaradás után pedig 15 ezer forint a kötbérfizetési kötelezettség a fogyasztóknak. A FEOSZ továbbra is bízik abban, hogy a per jogerős befejezése előtt az áramszolgáltató önként eleget tesz fizetési kötelezettségének – tartalmazza a közlemény.
(MTI)