A tehergépkocsikra vonatkozó előzési tilalom kiterjesztésével a minisztérium célja, hogy még gyorsabbá és biztonságosabbá váljon a főváros megközelítése és immáron a főváros irányából haladó forgalom is a személygépkocsival közlekedők számára. Az egy évvel ezelőtt kísérleti jelleggel bevezetett korlátozás 2008 márciusa óta van érvényben az M1-es autópályán Tatabánya–Óváros-csomópont és az M0-csomópont között három szakaszon összesen 33,6 km hosszban, valamint az M3-as autópályán Gödöllő-csomópont és a Budapest, Szentmihályi úti csomópont között egy szakaszon 16,4 km hosszban, a főváros felé vezető irányban. Most ez kiegészül újabb 50 kilométerrel az M1-es és az M3-as autópálya jobb pályáján, illetve további 16,5 kilométerrel az M7-es autópályán.
Ez azt jelenti, hogy összesen 116,5 kilométeren lesz tilos az előzés a nehéz tehergépjárművek számára a magyar autópályákon a jövőben. A korlátozás tavalyi, kísérleti jellegű bevezetését kedvező tapasztalatok kísérték: a forgalom áramlása egyenletesebbé vált, a haladási sebesség 3 százalékkal nőtt a haladósávban, valamint jelentősen – mintegy felére, 4-6 százalékra – csökkent az előzési tilalom alá vont szakaszokon a belső forgalmi sávban haladó tehergépjárművek száma. Az M1-es és M3-as Budapest-közeli szakaszain a teljes autópálya-hálózat napi 31 ezres átlagos forgalomnagyságának mintegy kétszerese, 50-70 ezer jármű halad át naponta, az M7-es érintett szakaszain pedig 45-50 ezer jármű/nap az átlagos forgalom.
A közlekedés biztonságának növelése érdekében az előzési korlátozás bevezetése mellett az elmúlt időszakban több kormányzati intézkedés is történt, ezek együttes hatásának köszönhetően csökkent a közlekedési balesetek száma. Az M1-es autópálya Hegyeshalomtól Budapestig vezető szakaszán például több mint 20 százalékkal, ezen belül a Tatabánya–Óváros-csomópont és az M0-s közötti szakaszon több mint 30 százalékkal történt kevesebb baleset az eltelt egy év folyamán, míg a követési távolság be nem tartása miatti balesetek száma ezt meghaladóan, mintegy 40 százalékkal csökkent ezen a szakaszon. A táblázást az Állami Autópálya Kezelő Zrt. munkatársai megkezdték, és április elejéig folyamatosan végzik.
A korlátozásban a jelenlegi intézkedés után érintett autópálya-szakaszok a következők: az M1-es autópálya (három szakaszon, mindkét irányban) 17,2–53,5 km között, 33,6 km; az M3-as autópálya (mindkét irányban) 26,6–10,2 km között, hossza 16,4 km; az M7-es autópálya M1–M7-csomópont és Pusztazámor–Sóskút-csomópont között (Budapest felől); valamint az M7-es autópálya Székesfehérvárt elkerülő szakaszán az 57-es és a 64-es kilométer között (Budapest felől).
A tárca vizsgálja a korlátozás további kiterjesztésének lehetőségét, és dolgozik az intézkedés célzottabb, csak a kiemelkedően terhelt napszakokra (így például a reggeli órákra) vonatkozó bevezetése lehetőségének megteremtésén. Hosszú távon pedig még hatékonyabb megoldást jelenthet a dinamikus forgalomszabályozást biztosító változtatható jelzésképű táblák teljes magyar autópálya-hálózaton történő kiépítése.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.