A péntek 13. mellett minden bizonnyal a MÁV Trakció elavult járműparkja is hozzájárult ahhoz, hogy 75 percet ácsorgott a szemerkélő esőben a péntek esti Alpokalja-Kékfrankos IC Szombathelyre tartó része Csornán. Pedig jól indult minden, a Sopronba tartó első vontrészt lecsatolták és a Szombathelyre tartó maradék kocsikra rá is tolatott a MÁV M41-es dízelmozdonya. A bajok akkor kezdődtek, amikor el kellett volna indulni. A mozgásképtelenné vált mozdony miatt várakozni kényszerülő utasok sorsukba beletörődve ücsörögtek a fokozatosan kihűlő kocsikban.
Szólt a duda
A zsúfolt, a hétvégére hazautazó diákokkal teli szerelvényről előbb a csornai állomáson „szolgáló” kisebb teljesítményű motoros mozdonnyal próbálták levenni a lerobbant M 41-est, de a helyzet tragikomikumát fokozva ennek meg beragadt a jelzőkürtje, így legalább húsz perces folyamatos dudálással „zenésítette meg” a tehetetlenséget. Laikus számítások szerint a legközelebbi, tartalék mozdonyt is állomásoztató pályaudvar Győrben van, ahonnan kevesebb, mint húsz perc alatt érkezhetett volna mentesítés. Ennek ellenére a csendesen morgolódó utasokat a kalauzok arról tájékoztatták, hogy Szombathelyről érkezik majd a segítség. Egy a vasi megyeszékhelyről jövő mozdonynak viszont a pálya állapota miatt is legalább egy órára van szüksége ahhoz, hogy Csornára érjen.
Az IC két mozdonnyal és a pórul járt utasokkal végül a 22:02-es menetrendi érkezés helyett csak 23:15-kor futott be a szombathelyi állomásra. Öröm az ürömben, hogy a Szentgotthárd felé induló utolsó szerelvény egy félórás késés árán, de bevárta az IC-t, így nem kényszerültek a vasútállomáson éjszakázni az érintett utasok. Az érkezés előtt a szolgálatban lévő kalauzok elnézést kértek a kellemetlenségekért és közölték, hogy az IC pótjegyeket 24 órán belül visszaváltják a MÁV pénztárában. Így a Szentgotthárd felé átszálló utasok csak akkor juthattak volna pénzükhöz, ha szombaton a vasi megyeszékhelyre utaznak és felkeresik a MÁV pénztárait.
Az MNO információi szerint Győrből azért nem érkezett segítség, mert Magyarország egyik legnagyobb pályaudvarán már nem tartanak tartalék motormozdonyt ilyen célokra. Informátorunk arról is tud, hogy januárban – szintén egy M41-es lerobbanása miatt – kimaradt egy Celldömölk és Győr között közlekedő menetrendszerinti járat is. Tehát nem egyedi az eset, a helyzetet jól ismerő szakember elmondta, hogy az M41-es dízelmozdonyok kritikus állapotban vannak. Csapnivaló a karbantartásuk, már régóta fődarabokat kellene cserélni, de gondok vannak a mozdonyok vezérlésével, a motorokkal és a hajtóművekkel is.
Botrány a magyar csapata kupaellenfelének meccsén: sietett haza a rendőr?
