Imre Lászlóné, a MÁV dél-dunántúli regionális sajtóreferense az Új Dunántúli Naplónak elmondta: az érintett vasútvonal rekonstrukciója nem szerepel a cég 2013-ig szóló programjában. A szinten tartó karbantartási munkákat folyamatosan végzik, ezek azonban kizárólag a menetidő betartását biztosítják.
Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-Start szóvivője a vonatok állapotával kapcsolatban azt mondta, hogy az új, harmadik generációs intercityk már a legkorszerűbb technológiájú kocsikkal közlekednek. Ebből idén tavasszal egy újabb szerelvényt állítanak forgalomba, a régebbi IC-k huzatait pedig lecserélik, a második generációs kocsikba tetőklímát szerelnek – olvasható a baranyai napilapban.
Másfél órás menetidő?
Emlékezetes, Gyurcsány Ferenc 2005 februárjában, a tavaszi ülésszakot megnyitó beszédében megígérte, hogy „a következő évtized végére” a vidéki nagyvárosokat modern gyorsvasút fogja összekötni Budapesttel. A miniszterelnök kijelentette, hogy a Pécs–Budapest közti menetidőt másfél óra alá fogják csökkenteni.
Két órás menetidő?
Jó esély van rá, hogy 2010-re a jelenlegi háromról két órára csökkenjen az InterCity-vonatok menetideje Budapest és Pécs között – mondta az Európa kulturális fővárosa (EKF) program tanácsnoka még 2008 februárjában. Az SZDSZ-es Bretter Zoltán beszámolt arról, hogy a napokban tárgyalt a MÁV vezetőivel, akik lehetőséget látnak a következő két évben a pályarekonstrukciós munkálatok elvégzésére, illetve arra, hogy két-két vonatpár csak az induló és célállomásokon álljon meg.
(MTI, MNO)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.